آفتاب

اعزام رايزن بازرگاني به 30 کشور/واردات خودرو نگران کننده نیست

اعزام رايزن بازرگاني به 30 کشور/واردات خودرو نگران کننده نیست

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه آیین نامه اعزام و انتخاب رایزنان بازنویسی شده است و رایزنان بازرگانی و تجاری به 30 کشور اعزام می شوند، گفت: واردات خودرو نگران کننده‌ نیست وتا پایان سال به 12 درصد تولید داخلی نیز نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی اله افخمی راد با بیان اینکه رایزن برای 19 کشور انتخاب شده اند و بزودی اعزام می شوند، گفت: توسعه تولید صادرات محور و مقررات زدایی از تجارت کشور ضروری است.

وی افزود: اروپایی‌ها تمایل زیادی برای ارتباط با ایران دارند و برگزاری نمایشگاه‌ها در خارج از کشور، ترغیب خارجی‌ها برای حضور در نمایشگاه‌هایی که در کشور برگزار می‌شود و اعزام هیات‌های تجاری در دستور کار است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: اگر تحریم های بانکی حذف شود ، حجم تجارت به صورت جهشی افزایش می‌یابد و امیدواریم توافقات ژنو به نتیجه برسد و برای تسهیل فرآیند تولید در داخل کشور هم برنامه ریزی کنیم.

وی همچنین از دو برابر شدن واردات خودرو خبر داد و افزود: ورود خودروهای خارجی به افزایش فضای رقابتی و کیفیت کمک می کند. افخمی راد افزود: واردات خودرو نگران کننده‌ نیست و برای صنعت خودرو داخلی مشکلی ایجاد نمی کند چون تا پایان سال به 12 درصد تولید داخلی نیز نمی‌رسد.

کد N457310

وبگردی