آفتاب

رییس بسیج مساجد: کانون اصلی تشکیل ارتش 20میلیونی مسجد است

رییس بسیج مساجد: کانون اصلی تشکیل ارتش 20میلیونی مسجد است

تبریز - ایرنا - رییس بسیج مساجد و محلات کشور گفت: کانون اصلی تشکیل ارتش 20 میلیونی مسجد بوده و پرچمدار تشکیل و تقویت مسجد نیز روحانیت است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین بهشتی چهارشنبه شب در همایش مشترک ائمه جماعات، هئیت امنا و فرماندهان پایگاه های مقاومت مساجد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مسجد شکل گرفته و تداوم آن نیز برگرفته از مسجد خواهد بود، افزود: پس از خانواده، اصلی ترین کانون برای تربیت جامعه اسلامی مسجد است.

وی، با تاکید بر اینکه کانون مسجد می تواند اسلام ناب، بدون پیرایه و حقیقی را برای مردم عرضه کند، اظهار کرد: ارتش 20 میلیونی و ده ها میلیونی تنها با مرکزیت مسجد و روحانیت محقق می شود.

بهشتی ادامه داد: در حال حاضر دشمنان تلاش دارند انسجام، وحدت و همدلی مسلمانان را تضعیف کنند که در این راستا همه باید حول محور مساجد برای انجام وظیفه و تربیت اسلامی تلاش کنیم، نکته ای که دشمن نمی خواهد اتفاق افتد، چرا که می داند همه شهدای ما از مسجد برخاسته و همه خدمات به مردم از این کانون تربیتی شکل گرفته است.

وی با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل در غزه و تخریب 60 مسجد این شهر و با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که مسجد سنگر است، گفت: باید کاری کنیم که این سنگر تربیتی حفظ و تقویت شود.

بهشتی اضافه کرد: سختی ها و فشارهای هجمه فرهنگی با ابزارهای امروز به مراتب سخت تر از دوران جنگ بوده و تنها راه مقابله با آن، متوسل شدن به فرهنگ علوی و فاطمی است.

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این همایش با اشاره به جایگاه مسجد در شکل گیری، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، گفت: امروز هم در عرصه جنگ نرم، حضور جوانان در مساجد قدرت بازدارنده ای برای نظام جمهوری اسلامی است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی در امور مساجد و ایجاد وحدت بین متولیان امور افزود: مساجد باید با برنامه های فرهنگی و اجتماعی محل امنی برای جوانان باشد چرا که ایمنی جوانان در عرصه بزرگ تهدیدات نرم دشمن که جهاد اکبر می طلبد از مهمترین نکاتی است که برای نظام جمهوری اسلامی قدرت بازدارنده ایجاد می کند.

وی، وحدت، انسجام، همدلی و تلاش برای دین اسلام و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی را جزو وظیفه ذاتی هیات امنا، روحانیون و فرماندهان در مساجد برشمرد و افزود: ماهیت اسلام ظلم ستیزی و سلطه ناپذیری است و این ماهیت نباید با حب ذات، خدای ناکرده جای پایی برای دشمنان باشد.

7236/245
کد N457057

وبگردی