آفتاب
بروجردی در دیدار با سفیر دانمارک در تهران:

ثبات سیاسی عراق موجب کاهش تحرکات تروریستی داعش شده است

ثبات سیاسی عراق موجب کاهش تحرکات تروریستی داعش شده است

تهران-ایرنا- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ثبات سیاسی عراق موجب کاهش تحرکات تروریستی داعش شده است، گفت: ایران قویا از یکپارچگی عراق حمایت می کند و این سیاستی است که کشورهای منطقه هم از آن حمایت می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت،ˈعلاء الدین بروجردیˈرئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر چهارشنبه با کریستین هوگارد سفیر دانمارک در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دو کشور نسبت به گسترش مناسبات به ویژه در بعد پارلمانی ابراز امیدواری کرد.

وی ضمن استقبال از رفت و آمد هیأت های اروپایی گفت: استمرار سفرهای این هیأت ها به ایران نشان دهنده فعال تر شدن دیپلماسی پارلمانی بین طرفین است.

بروجردی بااشاره به پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی درمنطقه گفت:تروریسم درهر نقطه ای و به هر شکلی ممکن محکوم است و مقابله با این پدیده شوم و خنثی سازی اقدامات جنایت کارانه آن نیازمند تشکیک مساعی و همکاری جمعی جوامع بین الملل است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم امروز منطقه و جهان موضوع عراق است افزود: ما قویا از یکپارچگی عراق حمایت می کنیم و این سیاستی است که کشورهای منطقه هم از آن حمایت می کنند و خوشبختانه بحران سیاسی درعراق سپری شده است و با ثبات سیاسی در این کشور منحنی تحرکات تروریستی گروه داعش در منطقه سیر نزولی پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بااشاره به مسئله غزه و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین گفت: جنایات صورت گرفته در غزه و کشتار گسترده مردم عادی و کودکان و زنان بی دفاع محکوم است که باید هرچه زودتر نقطه پایانی برای آن گذاشته شود ازطرف دیگر جای تعجب است که کشورهای غربی به رغم این همه کشتار کودکان و زنان بی دفاع در غزه سیاست سکوت را برگزیده اند و در عین حال ادعای دفاع از حقوق بشر در جهان را نیز دارند.

وی تصریح کرد: هر چند با ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین خروجی هر نبردی که اتفاق افتد شکست دیگری برای اسرائیل خواهد بود.

دراین دیدار سفیر دانمارک نیز با اشاره به نقش مهم استمرار گفت و گوها و رفت و آمدها در توسعه روابط ابراز امیدواری کرد روابط گسترش یافته به سطح مناسبی برسد.

وی با همسو دانستن موضع دانمارک درباره مسائل غزه با خط مشی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما نیز معتقدیم وضعیت دشوار غزه باید هر چه زودتر به پایان برسد.

سفیر دانمارک در تهران با تأکید بر ضرورت گسترش همکاری های پارلمانی میان ایران و دانمارک نسبت به حضور هیأت های پارلمانی دو کشور استقبال کرد.

شبس**9241**1547
کد N456976

وبگردی