آفتاب
مشاور وزیر کشور:

نبود بانک جامع اطلاعاتی ازچالش های تصمیم سازی در حوزه بانوان است

نبود بانک جامع اطلاعاتی ازچالش های تصمیم سازی در حوزه بانوان است

اراک - ایرنا - مشاور وزیر کشور در امور بانوان وخانواده گفت:نبود بانک جامع اطلاعاتی از مهمترین چالش های تصمیم سازی در حوزه بانوان و خانواده است.

ˈفهیمه فرهمند پورˈ شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اراک افزود: بسیاری از چالش های موجود کشور در حوزه بانوان مربوط به فقدان اطلاعات آماری و میدانی از مشارکت بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد:امروز بانوان در دولت تدبیر و امید از جایگاه ارزشمندی برخوردارند که این مهم می تواند نقش آنان را در مشارکتها و تصمیم سازیها برجسته تر کند.

به گفته فرهمندپور، توانمندسازی بانوان در حوزه های مختلف مدیریتی و آموزش لازم در این حوزه از سوی دولت و وزارت کشور پیگیری می شود.

مشاور وزیرکشور بیان کرد:آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درخصوص مشارکت بانوان، نخستین پله در برجسته کردن نقش این قشر در مشارکتهای مختلف جامعه است.

فرهمندپور اظهارکرد:بالا رفتن سن ازدواج دختران،کاهش سن طلاق بانوان،وضعیت زنان سرپرست خانوار،رواج اعتیاد از جمله آسیب هایی اجتماعی است که جامعه بانوان را در معرض تهدید قرار داده که وزرات کشور نسبت به این موارد حساسیت ویژه ای دارد.

او گفت:طرح آموزش زوج های جوان نیز با هدف ارائه مهارتهای زندگی کلید خورده که با ابلاغ دستورالعملهای لازم به زودی اجرایی می شود.

فرهمندپور اضافه کرد:بازسازی،بهسازی دفاتر حوزه بانوان استانداریها و فرمانداریها از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است تا وضعیت بانوان ساماندهی بیشتری یابد.

وی اظهارکرد: عزم دولت در ساماندهی سمن های بخش بانوان جدی است و در این راستا برنامه های مدونی پیش بینی شده که گام اول بررسی و ارزیابی سمن های دارای مجوز قانونی است.

وی درخصوص دانش مدیریتی درحوزه بانوان گفت:مشارکت بانوان دربخش های مختلف اجرایی نیازمند دانش کافی و بهره گیری از ظرفیتهای بالقوه است که امید است در دولت یازدهم با تکیه بر دانش محوری و پژوهشهای کاربردی این مهم محقق شود.

مشاور وزیرکشور در امور بانوان و خانواده گفت:برنامه توانمندسازی مدیران کل و میانی فعال در حوزه بانوان نیز در دست اجراست که با پیش بینی های انجام شده ، 600 نفر تا پایان سال جاری در قالب این طرح آموزش می بینند.

فرهمندپور درخصوص جایگاه بانوان در برنامه ششم توسعه بیان کرد: تدوین شرح وظایف بانوان و توجه به جایگاه آنان در برنامه ششم توسعه در مرحله مقدماتی مطالعات قرار دارد.

وی با برشمردن آسیبهای اجتماعی مشترک در استانهای کشور گفت:براساس آمار موجود، آمار طلاق در استان مرکزی نسبت به شاخص کشوری اندکی بالاتر است که این مهم نیازمند تقویت برنامه های تحکیم بنیان خانواده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه، شرکت در نشست شورای اداری استان مرکزی ، حضور در همایش های سمن های بانوان و مشاوران امور زنان و خانواده منطقه چهار کشور از جمله برنامه های سفر سه روز مشاور وزیر کشور به اراک بود.ک/3

7112/559/1547
کد N456963

وبگردی