آفتاب

باراک اوباما خواستار هماهنگی منطقه ای برای نابودی داعش شد

باراک اوباما خواستار هماهنگی منطقه ای برای نابودی داعش شد

تهران - ایرنا - باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در واکنش به قتل روزنامه نگار آمریکایی به دست تروریست های داعش، خواستار هماهنگی مردم و دولت های منطقه برای نابودی ˈسرطانˈ داعش شد.

به گزارش ایرنا،اوباما دراین سخنان که بطور مستقیم از برخی شبکه های خبری پخش شد، بااشاره به جنایات داعش ازجمله ربودن و قتل و شکنجه زنان و کودکان افزود: داعش هزاران مسلمانان اعم از شیعه و سنی را به قتل رسانده و مسیحیان را نیز هدف حملات خود قرار داده و از خانه های خود آواره کرده است.

اوباما گفت:داعش نماینده هیچ دینی نیست چرا که هیچ دینی دستور قتل عام بی گناهان را نمی دهد. افرادی مانند اعضای داعش در نهایت شکست می خورند زیرا آینده از آن کسانی است که می سازند نه آنان که ویران می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد: آمریکا به انجام هر کاری که برای محافظت از مردم خود لازم است ادامه خواهد داد و ما در کنار دیگران علیه داعش اقدام می کنیم.

وی با بیان اینکه مردم عراق باید متحد شوند و داعش را از جامعه خود بیرون برانند؛ و مردم سوریه نیز سزاوار زندگی زیر سایه تروریست ها نیستند ، گفت: مردم و دولت های سرتاسر خاورمیانه باید با تلاشی هماهنگی این سرطان را نابود کنند و از گسترش آن در منطقه جلوگیری کنند.

اوباما گفت:ما همه دراین مورد توافق داریم که داعش جایی در قرن 21 ندارد. ما دوستان و متحدان در سرتاسر جهان به مقابله با این تروریسم نفرت زا ادامه خواهیم داد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت: از روز گذشته (سه شنبه) تاکنون حملات بیشتری علیه داعش در شمال عراق انجام شده است.

گروه تروریستی داعش روز سه شنبه فیلمی از قتل ˈجیمز فولیˈ روزنامه نگار آمریکایی در اینترنت منتشر و تهدید کرد درصورت ادامه حملات هوایی آمریکا،روزنامه نگار دیگری را نیز که در فیلم نشان داده شده بود، به قتل خواهد رساند.

رسانام**1078**1547
کد N456921

وبگردی