آفتاب

چراغ سبز پارلمان ایتالیا برای ارسال اسلحه به پیشمرگان کرد درعراق

چراغ سبز پارلمان ایتالیا برای ارسال اسلحه به پیشمرگان کرد درعراق

رم - ایرنا - کمیسیون های خارجی و دفاع پارلمان ایتالیا، با درخواست دولت این کشور برای ارسال کمک های تسلیحاتی به پیشمرگان کرد در عراق موافقت کردند.

نمایندگان کمیسیون های خارجی و دفاع مجلسین سنا و نمایندگان ایتالیا روز چهارشنبه در پی نشستی فوق العاده که امروز به درخواست وزرای خارجه و دفاع این کشوربرگزار شد، با ارسال کمک های تسلیحاتی به کردهای عراق برای مواجهه با گروه تروریستی داعش موافقت کردند.

ˈروبرتا پینوتی ˈ وزیر دفاع ایتالیا گفت: ما سلاح های سبک (مسلسل، موشک های ضدتانک و مهمات محتلف) را به کردهای عراق برای مقابله با شبه نظامیان گروه تروریستی داعش ارسال می کنیم. کمک های تسلیحاتی ایتالیا شامل سلاح هایی می شود که دیگر مورد استفاده نیروهای مسلح ایتالیا نیست و یا اینکه توقیف شده بودند، بنابراین فرای حمل آن از طریق هوا و دریا، برای ایتالیا هیچ هزینه دیگری در بر نخواهد داشت.

چراغ سبز کمیسیون های پارلمانی ایتالیا درحالی روشن شد که ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر این کشور و رییس دوره ای اتحادیه اروپا ، برای دیدار با مقامات عراقی راهی این کشور شد و در این سفر یک روزه برنامه کشورش را به مقامات عراق ارایه کرد.

ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا نیز ارسال کمک به کردهای عراق را یک وظیفه اخلاقی خواند و گفت: داعش یک تهدید برای جهان محسوب می شود.

برخی رسانه های ایتالیا پیش بینی کرده بودند که در صورت چراغ سبز پارلمان این کشور، نخستین محموله کمک های تسلیحاتی بزودی به عراق ارسال می شود.

اروپام*1*641**5981
کد N456842

وبگردی