آفتاب
زیباكلام در گفت‌وگو با ایلنا:

پیروز واقعی جلسه امروز مجلس فرجی دانا بود/شکست واقعی نصیب اصولگرایان میانه‌رو شد

پیروز واقعی جلسه امروز مجلس فرجی دانا بود/شکست واقعی نصیب اصولگرایان میانه‌رو شد

نتیجه امروز مجلس نشان داد برخلاف آنچه اصولگرایان معتدل می‌پندارند، جبهه پایداری متوقف نخواهد شد و بعد از چندی به سمت وزارت ارشاد وسپس وزارت خارجه می‌روند تا از این طریق مذاکرات را تعطیل کنند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاكید كرد: پیروز واقعی جلسه امروز مجلس رضا فرجی دانا بود.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی‌اش از عدم رای اعتماد مجدد رضا فرجی‌دانا گفت: آنچه امروز اتفاق افتاد بیش از آنکه یک پیروزی برای جبهه پایداری باشد، در حقیقت یک شکست تلخ برای اعتدالیون و جریان میانه‌رو اصولگرا بود.

وی ادامه داد: در این استیضاح نه دولت شکست خورد و نه وزارت علوم بلکه شکست واقعی نصیب اصولگرایان میانه‌رو شد چراکه نشان داد جبهه پایداری و حامیان احمدی نژاد در مجلس اراده خود را بر اصولگرایان معتدل حاکم کردند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه پیروز واقعی جلسه امروز مجلس رضا فرجی دانا بود، تاکید کرد: اخلاق و اخلاق‌مداری چیزی بود که توسط رضا فرجی دانا در جلسه امروز مجلس نشان داده شد. ایشان حتی حاضر نشدند در دفاع از خود نامی کسی را بیاورند و یا به مخالفان خود اتهامات سیاسی و یا جناحی بزنند در حالی که مخالفان آقای فرجی دانا از هیچ تلاشی برای زدن تهمت، ‌دروغ و... دریغ نورزیدند و از بی.بی.سی تا من‌وتو استناد کردند.

زیباکلام افزود: نتیجه امروز مجلس نشان داد برخلاف آنچه اصولگرایان معتدل می‌پندارند، جبهه پایداری متوقف نخواهد شد و بعد از چندی به سمت وزارت ارشاد وسپس وزارت خارجه می‌روند تا از این طریق مذاکرات را تعطیل کنند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه نمی‌توان روند سال‌های 88 تا 92 را در کشور تکرار کرد، تصریح کرد: این مسئله بعید به نظر می‌رسد چراکه نمی‌توان فضای سکون و قبرستانی که در دانشگاه‌ها حاکم بود به دانشگاه‌ها بازگرداند.

وی اضافه کرد: تا کی می‌توان کسانی که به ناحق ازتحصیل محروم شده‌اند را در بیرون از دانشگاه نگه داشت، تا کی می‌توان استادان را خارج از محیط علمی و دانشگاهی نگه داشت.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که به نظر شما حضور روحانی می‌توانست در رای اعتماد مجدد وزیر علوم موثر باشد، ابراز داشت: فکر نمی‌کنم حضور ایشان تفاوتی ایجاد می‌کرد چراکه جبهه پایداری مصمم بود به هر قیمتی خود را پیروز کند و چه بسا برخی اصولگرایان به خاطر بغضی که با رئیس جمهور دارند با ایشان مخالفت می‌کردند.

کد N456731

وبگردی