آفتاب

یونسی: موقعیت اقلیت های قومی و مذهبی گلستان الگوی سایر استان ها است

یونسی: موقعیت اقلیت های قومی و مذهبی گلستان الگوی سایر استان ها است

گرگان - ایرنا - دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: موقعیت خوب اقلیت های قومی و مذهبی در گلستان می تواند الگوی سایر استان های کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی یونسیˈ روز چهارشنبه در نشستی با آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان افزود: فراهم شدن این موقعیت خوب نتیجه رفتارهای درست و پسندیده شخص نماینده ولی فقیه در استان است.

مشاور رییس جمهوری با بیان این که نماینده ولی فقیه در گلستان تعامل مناسبی با اقلیت ها و اقوام استان دارد، خطاب به آیت الله نورمفیدی، ابراز داشت: شما با رفتارهای پدرانه و برخورد اسلامی به خصوص با اهل سنت استان، فضای گرم، صمیمانه و برادرانه ای ایجاد و تقویت کرده اید.

یونسی یادآور شد: این گونه تعامل و رفتار و ایجاد تقویت روحیه وحدت، اخوت و برادری در میان اهل سنت و تشیع، شان نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه بودن را به خوبی و بهترین شکل تقویت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان نیز در این دیدار با یادآوری سیره نبی مکرم اسلام (ص) گفت: سیره و عمل رسول خدا (ص) بر رعایت حقوق پیروان همه مذاهب و فرق اسلامی بود.

آیت الله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ با بیان واقعه ای در صدر اسلام مبنی بر دفاع از حق با هر دین و مذهب، افزود: سیره و روش و عمل همه پیامبران و ائمه معصومین (ع) همین گونه بوده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: پیروان ادیان توحیدی اگر به دین خود ایمان داشته و عمل صالح انجام دهند، مستحق بهشت خواهند بود.

7467/2729/ 2025
کد N456665

وبگردی