آفتاب

اولاند خواستار ادامه مذاکرات برای رسیدن به آتش بس در غزه شد

اولاند خواستار ادامه مذاکرات برای رسیدن به آتش بس در غزه شد

تهران-ایرنا- ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) از فلسطینیان و صهیونیست ها خواست مذاکرات را برای رسیدن به آتش بس در غزه ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وی با بیان اینکه ما در برهه زمانی حساسی قرار داریم،و از میانجی گری مصر حمایت می کنیم،افزود: غزه دیگر نباید به این شکل باقی بماند. باید خلع سلاح و رفع محاصره پیگیری شود.

رییس جمهوری فرانسه در گفت و گویی با روزنامه لوموند خاطرنشان کرد: فرانسه و اروپا می توانند در رفع حصر غزه و بازگشایی گذرگاه رفح نقش مهمی ایفا کنند. غزه نباید زندانی باز یا پایگاهی نظامی باشد.

وی یادآور شد: باید هر کاری می توانیم انجام دهیم تا مطمئن شویم مذاکرات برای یافتن راهکار از سر گرفته می شود.

مذاکرات غیر مستقیم گروه های فلسطینی با نمایندگان رژیم صهیونیستی روز گذشته در قاهره به دلیل پافشاری نمایندگان این رژیم بر خواسته های ناحق خود همچنین نپذیرفتن شرایط مقاومت، با شکست مواجه شد.

رژیم صهیونیستی به دنبال پایان یافتن مهلت تعیین شده برای آتش بس موقت و دست نیافتن دو طرف به توافقنامه آتش بس دائم در مذاکرات قاهره، اقدامات تجاوزکارانه خود علیه نوار غزه را از سر گرفت.

در تهاجم نظامیان صهیونیست به مناطق مسکونی نوار غزه طی حدود یک ماه گذشته بیش از دوهزار نفر که بیش از 80 در صد آنها غیر نظامی بوده اند، شهید و نزدیک به 10 هزار نفر زخمی شده اند.

اروپام**9157**1586
کد N456469

وبگردی