آفتاب

تحرکات داعش در عراق، تعطیلات کامرون را نیمه تمام گذاشت

تحرکات داعش در عراق، تعطیلات کامرون را نیمه تمام گذاشت

تهران-ایرنا- ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه به منظور بررسی تحولات عراق که تحت تاثیر فعالیت های گروه تروریستی داعش قرار گرفته تعطیلات خود را نیمه تمام گذاشت و به لندن بازگشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، کامرون در حالی از تعطیلات سالانه تابستانی خود به سرعت به لندن بازمی گردد که شامگاه گذشته گروه تروریستی تکفیری داعش تصاویری را از به قتل رساندن یک خبرنگار آمریکایی به نام ˈجیمز فولیˈ منتشر کرد.

دفتر کامرون در پی این حادثه بیانیه ای صادر کرد و متذکر شد، در صورتی که این تصاویر واقعی باشد، قتل خشونت بار فولی باعث تعجب و نگرانی عمیق خواهد بود.

بر اساس این بیانیه کامرون قرار است با وزیر امور خارجه انگلیس و دیگر مقامات ارشد از وزارت خانه های امور خارجه و کشور دیدار کرده و شرایط عراق و سوریه را به دلیل تهدیدهای گروه تروریستی داعش بررسی کند.

جیمز فولی یک خبرنگار آزاد معرفی شده که در سال 2012 در سوریه ربود شد.

فولی خبرنگار آمریکایی برای پایگاه اطلاع رسانی ˈگلوبال پستˈ و رسانه های دیگر از جمله خبرگزاری فرانسه خبر تهیه می کرد.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده اند.

گروه تروریستی تکفیری داعش علاوه بر جنایات وسیعی که مرتکب شده، ادعای تجزیه عراق را دارد و اقلیت های مذهبی و قومی از جمله مسیحیان و ایزدیان عراقی را به شدت تهدید می کند.

شورای امنیت سازمان ملل در چندین قطعنامه ضمن محکومیت اقدامات تروریستی داعش در عراق و تلاش برای مسدود کردن منابع مالی کمک رسان به این گروه تروریستی، از دولت ها خواسته است به عراق برای مقابله با بحران انسانی ناشی از حملات گروه تروریستی داعش کمک کنند.

اروپام**9157** 1583
کد N456427

وبگردی