آفتاب

آمریکا لغو گفت‌وگوهای پاکستان و هند را "تاسف‌بار" خواند

آمریکا لغو گفت‌وگوهای پاکستان و هند را "تاسف‌بار" خواند

دولت آمریکا، لغو گفت‌وگوهای بین دو کشور پاکستان و هند را "تاسف‌بار" خواند و از دو کشور خواست تا در جهت بهبود روابط خود گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه داون، وزیران خارجه دو کشور قرار بود تا در جهت تلاش برای بهبود روابط مخدوش خود 15 اوت در اسلام‌آباد ملاقات داشته باشند؛ اما در روزهای اخیر، دولت هند، پس از ملاقات کمیسیونر ارشد پاکستان با رهبران مخالفان کشمیر این دیدار را لغو کرد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: لغو این گفتگو تاسف‌بار است، ما به حمایت خود از تلاش‌های هند و پاکستان برای بهبود تمام جنبه‌های روابط دو طرفه‌شان ادامه می‌دهیم و این موضعی است که ما در قبال هر دو کشور خواهیم داشت.

دولت پاکستان با اعلام اینکه مشورت با رهبران گروه جدایی‌طلب "حریت" یک اقدام همیشگی پیش از مذاکره با هند توسط دولت این کشور بوده است، از این اقدام خود دفاع کرد. پاکستان هم‌چنین از هند خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند. این دولت اقدام هند را "مانعی‌" در تلاش‌ها برای بهبود روابط دانست.

اما دولت هند اصرار دارد، پاکستان باید از انجام اقدامات این‌چنینی خودداری کند و تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد با مقامات دهلی گفت‌وگو کند یا هم‌چنان به رهبران جدایی‌طلبان کشمیر متعهد باشد.

با این حال، این مقام آمریکایی از اظهارنظر درباره اینکه چه کسی یا چه چیزی باعث لغو این گفتگوها شد، خودداری کرد.

هارف در ادامه سخنان خود گفت: صرفنظر از اینکه چرا هرکدام از طرفین این گفتگوها را لغو کرده است، چیزی که اکنون اهمیت دارد این است که طرفین گام‌هایی برای بهبود روابط دوطرفه خود بردارند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا هم‌چنین تصریح کردند، سیاست آمریکا در قبال کشمیر تغییری نکرده است.

انتهای پیام

کد N456356

وبگردی