آفتاب

حماس گزارش رژیم صهیونیستی درباره آمادگی برای کودتا در کرانه باختری را تکذیب کرد

حماس گزارش رژیم صهیونیستی درباره آمادگی برای کودتا در کرانه باختری را تکذیب کرد

تهران - ایرنا - ˈجنبش حماسˈ ادعای دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی درباره تلاش یک گروه وابسته به این جنبش برای کودتا علیه تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و به راه انداختن ˈانتفاضه سومˈ را تکذیب کرد.

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه ˈالشرق الاوسطˈ چاپ لندن، ˈحسام بدرانˈ یکی از فرماندهان حماس با تکذیب ادعای رژیم صهیونیستی گفت: سلاح مقاومت هرگز تشکیلات خودگردان را نشانه نخواهد گرفت .

وی در گفت وگو با این روزنامه گزارش رژیم صهیونیستی را جعلی دانست و گفت: این ˈتئاتر فرومایگانˈ است و این رژیم تلاش می کند از این طریق بر شکست خود در نوار غزه سرپوش گذارد.

وی افزود: دستاوردهای نظامی فلسطیینیان در غزه و دستاوردهای سیاسی آنها در قاهره از طریق ˈوحدت صفوف و مواضع یکسانˈ، رژیم صهیونیستی را ناچار به طرح مساله ساختگی کودتا در کرانه باختری برای ضربه زدن به وحدت فلسطینیان کرده است.

بدران ادامه داد: اسامی که رژیم صهیونیستی منتشر کرده، اشتباه است، زیرا بعضی از اسامی بیش از یک سال و نیم است که زندانی هستند و برخی دیگر بازداشت اداری بوده و تعدادی هم هیچگونه ارتباطی با جنبش حماس ندارند.

رژیم صهیونیستی از بازداشت 90 نفر در کرانه باختری خبر داده و ادعا کرده که این گروه که وابسته به جنبش حماس هستند، قصد کودتا علیه تشکیلات خودگردان فلسطینی را داشته اند .

بدران نسبت به نیت های شوم رژیم صهیونیستی از طریق تمرکز بر اسامی مقامات حماس در خارج و تلاش برای تحریک کشورهای میزبان آنها، هشدار داد.

وی تاکید کرد: حماس هرگز به روی تشکیلات خودگردان فلسطینی سلاح نمی کشد و به فکر هم نمی کند .

وی افزود: این امر حتی در زمانی که حماس در کرانه باختری تحت فشار بود، هم رخ نداد، چگونه حال که دولت توافق ملی تشکیل شده، درباره آن فکر کند.

وی از حکومت خودگردان و ˈجنبش فتحˈ خواست تبلیغات سوء دشمن را نادیده گرفته و به آن اهمیت ندهند و توطئه های رژیم اشغالگر برای ضربه زدن به وحدت ملی را خنثی کنند.

ˈمحمود عباسˈ دستور داد تا تشکیلات خودگردان گزارش رسانه های خبری رژیم صهیونیستی درباره بازداشت گروهی از جنبش حماس را که قصد کودتا علیه این تشکیلات در کرانه باختری را داشته، پیگیری کند.

سازمان امنیت رژیم صهیونیستی مدعی شد که طرح کودتای حماس در کرانه باختری را خنثی کرده، اما جزئیات زیادی از این موضوع اعلام نکرد.

سازمان صهیونیستی همچنین مدعی شد که مقادیری سلاح و بیش از 170 هزار دلار پول را از این گروه کشف کرده است.

رسانام** 1453**1651
کد N456185

وبگردی