آفتاب
نادران در موافقت با استیضاح:

جریان‌های عقده‌دار از انقلاب فرصت تعیین تکلیف برای دانشگاه را پیدا کردند

جریان‌های عقده‌دار از انقلاب فرصت تعیین تکلیف برای دانشگاه را پیدا کردند

نماینده مردم تهران گفت: جریان ‌های عقده دار از انقلاب فرصتی پیدا کرده اند تا امروز در پیوند با خارج برای محیط سیاسی ما تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی استیضاح وزیر علوم الیاس نادران نماینده مردم تهران در موافقت با استیضاح گفت: دوستان استیضاح کننده دلیلی را داشتند که به محضر وزیر محترم فرستاده بودیم و اما امروز استماعی از ادله های آقای فرجی دانا نداشتیم. انتظار داشتیم وزیر محترم مورد به مورد پاسخ دهد.

وی افزود: 10 روز پیش امضاها 50 بود و امروز به 60 رسیده است و اگر قرار بود باز هم امضا گرفته می شد امروز این تعداد بیشتر بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: دغدغه ما در محیط دانشگاهی این است که مسائل پژوهشی تحت الشعاع مسائل سیاسی و انحرافی قرار گرفته است؛ می گویند چرا در آستانه هفته دولت این استیضاح را مطرح کردید در حالی که دوستان ما از اسفند ماه بعد از جمع بندی به اینکه امور وزارت علوم جز به استیضاح علاج نمی شود اقدام کردند، همه تلاش ما این بود که موارد در مسیر درست و اصلاح انجام شود اما متاسفانه جوان مثبت نشنیده ایم و یکدنگی و لجبازی باعث این تصمیم شد.

این نماینده مجلس گفت: یک ماه پیش مشاور آقای رئیس جمهور، جناب آقای صادق گفتند من به دو نفری که مورد اعتراض نمایندگان هستند که البته مسئله ما فقط این دو نفر نیست گفتم شما برای اینکه دهن کجی به مجلس نباشد خودتان استعفا دهید اما چه شد؛ از دیشب به ما فشار می آورند که اگر این دو نفر استعفا دهند مسئله حل است؟!

نادران ادامه داد: چرا مسئله حل باشد، اگر رفتن آن دو حق است که باید از اول می رفتند و اگر حق نیست چرا شب استیضاح وعده رفتن آنها را می دهید.

وی با اشاره به اینکه حل مسائل وزارت علوم با رفتن و نرفتن آنها حل نیست، گفت: مشکل ما چیزی است که نوشته ایم، شما در دانشگاه مدیریت نمی کنید مدیریت می شوید و دیگران برای شما دولت در سایه تشکیل دادند؛ مسئله این است که فتنه گران و اخراجی ها هیات تشکیل می دهند تا برای دانشگاه ها رئیس تعیین کنند.

نادران افزود: یک اقدام قانونی مستند برای شورای عالی انقلاب فرهنگی می دادید و مصوبه گرفته و انجام می دادید اما شما سرپرستی را که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نیاورد ابقا کردید و من هنوز خبر تعویض وی را ندارم مگر اینکه همین چند روز این اتفاق افتاده باشد.

نماینده مردم تهران گفت: دانشگاه تهران با این میزان اثرگذاری بعد از مدت ها با سرپرست ارائه می شود آیا یک مدیر لایق در دانشگاه نبود که شما معرفی کنید حتما باید با لجبازی یک کار پیش برود؛ یک مدیر لایق پیدا می کردید که هم رای خودتان باشد.

وی با اشاره به اینکه می گویید علیه کشور سیاه نمایی نکنید ادامه داد: چه کسی سیاه نمایی می کند، بروید رسانه های بیگانه را بییند آنها از استیضاح کننده دفاع می کنند یا استیضاح شونده؛ ما آب در آسیاب دشمن می ریزیم یا رفتاری که در وزارت علوم انجام می شود.

نادران گفت: اخراجی ها را برگردانده اید کاش دوستان کیفیت برگردانده ها را هم توضیح می دادید.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: این اخراجی ها مفاسد اخلاقی داشتند، دختران دانشجوی این کشور از دست آنها در امان نبودند دخترانی که خودکشی کردند و شما 13 نفر از آنها را برگرداندید.

وی با اشاره به نامه وزارت اطلاعات درباره ورودی های سال 92 گفت: 140 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 23 نفردر مقطع دکترا را ثبت نام کردید استعلام کردید و وزارت اطلاعات رسما موارد رد صلاحیت آنها را گفت که یا سوابق گروهک و معاندی داشتند یا فساد اخلاقی داشتند؛ درباره آقای سمنانیان که از برج هشت تا الان نظر صریح وزارت اطلاعات درباره شان هست چه کردید اینکه مدام استعلام کنید منفی بیاید باز استعلام کنید تا تلاش کنید یک استعلام مثبت دربیارید.

نادران گفت: آقای نبویان شهادت دادند که 30 تا 40 پرونده را دیدم که ادله اخراج آنها محرز بود و همه اینها در دانشگاه مانده اند، کسانی که صلاحیت نداشتند و دانشگاه را به عقبه گروه های سیاسی معاند تبدیل می کنند عامل دغدغه و نگرانی ما هستند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: انقلاب فرهنگی شد چون دانشگاه محل جذب کسانی شده بود که اسلحه را بیرون دانشگاه به دستشان داده بودند؛ آمار اغتشاشات دانشگاه در فتنه  88 از همه دوره ها بیشتر بود در آن زمان جریان دانشگاهی به کدام جریان متصل بود اینها را که بچه های بسیج درست نکردند.

نادران تصریح کرد: ما نگران این هستیم که محیط دانشگاهی را به باشگاه سیاسی تبدیل کرده و با مدیریتی که با دهن کجی بر سر کار آمده و یا از جای دیگر مدیریت می شود 88 دیگری را رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه شما این وزارتخانه را نظارت نمی کنید و دیگران نظارت می کنند، گفت: وزیر دولت همسو با مجلس را استیضاح کرده و رای عدم اعتماد دادید ما با کسی تعارف نداریم؛ شما نمایندگان را در جلسه دانشجویی متهم می کنید که رانت می خواهند و اگر من هم دانشگاه داشتم و به آنها می دادم امروز استیضاح نمی شدم اما فردای قیامت باید در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشید.

نادران با بیان اینکه امروز نه برای خوشامد حسن و نه خوشامد حسین حرف نمی زنم ادامه داد: دلم به درد می آید، التماس شما را کردیم و در یکشنبه قبل از تعطیلات مجلس موارد را مطرح نمودیم گفتیم وزیر قدم هایی را بردارد ما هم کمک می کنیم.

نادران افزود: جریان های عقده دار از انقلاب فرصتی پیدا کردند تا امروز در پیوند با خارج برای محیط سیاسی دانشگاه ما تعیین تکلیف کنند، اگر دانشگاه آرام است برای این است که فتنه گر جولان می دهند و حزب اللهی خون دل می خورند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه وقتی سرپرست جدید دانشگاه امیر کبیر را معرفی کردید عده ای شیشه ها را شکستند از آنها پرسیدید چه کسی هدایت کننده است، گفت: ما نگرانی داشتیم که از قول آقای انصاری نقض شد اگر وزیر برود یا نه سیاست ها عوض نمی شود البته بعدا تکذیب کردند و خوشحال شدیم چون فهمیدیم با رفتن وزیر سیاسیت ها اصلاح می شود.

نادران گفت: ما این کار را می کنیم تا با کمک هم در جهت انقلاب مسیر درستی را برویم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با بیان اینکه این نماینده ها اقلیت نیستند و از همه فراکسیون های مجلس استیضاح را امضا کردند خاطرنشان کرد: دغدغه اینها نه دانشگاه و نه هیچ رانت دیگری نیست. می خواهند دغدغه نظام برای چالش های 78 و 88 دیگری پیش نیاید.

 

 

کد N456130

وبگردی