آفتاب
موافق استیضاح/8/

نادران:شما اخراجی‌ها را به دانشگاه‌ها بازگردانده‌اید

نادران:شما اخراجی‌ها را به دانشگاه‌ها بازگردانده‌اید

چرا سرپرستی که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نیاورده است را برای سرپرستی دانشگاه ابقا نموده‌اید.

نماینده تهران در مجلس گفت:مشكل وزارت علوم با استعفای جعفر توفیقی و میلی منفرد حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس نادران در نطق موافقت با استیضاح وزیرعلوم گفت: انتظار داشتیم آقای وزیر در دفاعیاتشان به ادله استیضاح پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه تعداد امضا‌ها در استیضاح وزیر علوم تا ده روز پیش ۵۰ امضا بود و امروز به ۶۰ امضا رسیده است، اظهار داشت: دغدغه ما این است که در محیط دانشگاهی مسائل علمی و پژوهشی تحت شعاع مسائل سیاسی و انحرافی قرار بگیرد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: دوستان ما در اسفند ماه به جمع‌بندی رسیدند که امور وزارت علوم فقط با استیضاح است که درست می‌شود و اصل این استیضاح هم مربوط به سه ماه قبل است و تلاش کردیم تا ادله استیضاح در روند درست قرار گیرند ولی جواب درستی نشنیدیم.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با بیان اینکه یک‌دندگی و لجبازی وزیر موجب تصمیم بر استیضاح شد، خاطرنشان کرد: آقای صادق مشاور رئیس جمهور یک ماه پیش گفت مساله این استیضاح فقط مربوط به این دو نفر {جعفر توفیقی و میلی منفرد} است و من گفتم که این دو نفر استعفا بدهند. اما چه شد؟ اما امروز باید بگویم مسائل وزارت علوم فقط با این دو نفر حل نمی‌شود.

این نماینده موافق استیضاح وزیر علوم با بیان اینکه ما شما را فردی متدین می‌دانیم، تصریح کرد: شما وزارت علوم را مدیریت نمی‌کنید بلکه مدیریت می‌شوید و دیگران دولت در سایه تشکیل داده‌اند و مساله ما این است. مگرنه مساله تعداد عوض کردن مدیران و روسای دانشگاه‌ها در این دولت و یا دولت قبلی نیست.

نادران افزود: اخراجی‌ها و فتنه‌گر‌ها هیات تشکیل داده‌اند و برای دانشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند شما اگر قرار بود یک اقدام مستند انجام بدهید از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز می‌گرفتید و بعد آن عمل را انجام می‌دادید. چرا سرپرستی که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نیاورده است را برای سرپرستی دانشگاه ابقا نموده‌اید.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با اشاره به مساله سرپرستی دانشگاه تهران یادآور شد: دانشگاه تهران، دانشگاه مادر است و در رتبه علمی بالایی قرار دارد چرا باید با یک سرپرست اداره شود؟ در میان این همه فرد لایق دانشگاهی یک مدیر لایق نبود تا معرفی کنید؟ حتما باید امور با لجبازی جلو برود؟ می‌گویید که ما در رابطه با وضعیت کشور سیاه‌نمایی می‌کنیم ما سیاه نمایی کرده‌ایم؟ رسانه‌های بیگانه را ببینید آن‌ها از استیضاح دفاع می‌کنند؟ شما در وزارت علوم یک ستاد جنگ راه انداخته‌اید.

وی با بیان اینکه شما اخراجی‌ها را به دانشگاه‌ها بازگردانده‌اید ابراز داشت:‌ای کاش دوستان ما درباره کیفیت بازگرداندن اخراجی‌ها توضیح می‌دادند می‌گویید آن استاد خاطی را اخراج کرده‌اید اما هنوز نامه ۵ تیر آقای بروجردی در دستان من است و شما هنوز کاری نکرده بودید.

این نماینده موافق استیضاح وزیر علوم با تاکید بر اینکه اخراجی‌ها دارای مفاسد اخلاقی بودند، عنوان کرد: دانشجویان دختر از این اخراجی‌ها در امان نبودند و دست به خودکشی زدند ولی شما آن‌ها را به دانشگاه بازگرداندید. آقای وزیر گفتند که درباره سال ۹۱ استعلام کردیم ولی نامه وزارت اطلاعات درباره ورودی‌های سال ۹۲ که ۱۴۰ نفر در پذیرش کار‌شناسی ارشد و ۲۳ نفر در پذیرش دکتری منع شده بودند را چه کردید؟

نادران در خصوص انتساب معاونان وزارت علوم نیز گفت: اینکه می‌گویید استعلام کرده‌اید چه مشکلی را حل می‌‌کند؟ استعلام وزارت اطلاعات درباره آقای سمنانیان همچنان پابرجاست. آن استعلام را چه کردید؟ اینکه شما مدام استعلام کنید و وزارت اطلاعات جواب منفی بدهد و شما مجددا استعلام کنید مشکلی را حل نمی‌کند. شما گفتید که پرونده را برخی از نمایندگان دیده‌اند آقای نبویان شهادت دادند که ایشان فقط پرونده ۳۰، ۴۰ نفر را دیده است و گفتند ادله اخراج روشن بود ولی این افراد اکنون به دانشگاه بازگشته‌اند.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با بیان اینکه ما درباره دانشجویان ستاره‌دار حرف نزدیم بلکه درباره کسانی حرف زدیم که فساد اخلاقی داشتند، گفت: ما درباره کسانی حرف زدیم که می‌خواهند دانشگاه‌ها را به میدان سیاسی تبدیل کنند ما با این افراد مخالفت داریم. آقای فرجی دانا آمار اغتشاشات را در سال ۹۲ نشان دادند این اغتشاشات در چه سالی بیشتر بود؟ در ۸۸ نبود؟ چه کسی این اغتشاشات را درست کرد؟ این جریان به کدام جریان سیاسی وصل بود؟ بسیج که نبود؟ نگرانی ما این است که محیط دانشگاه با مدیریت سیاسی که افرادی که یا برای دهن‌کجی به مجلس یا با فشار دیگران منصوب کرده‌اید بار دیگر ۸۸ دیگری را بسازند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی جوسازی کردند که فرجی دانا فقط ۹ ماه وزیر بوده است یادآور شد: در همین مجلس وزیری همسو با دولت بود که ما پس از دو ماه وی را استیضاح کردیم باید بگویم ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم و این در حالی است که شما در جلسه با تشکل‌های دانشجویی ما را متهم به رانت کرده‌اید. ما در راس هستیم تا از شما رانت بخواهیم؟ من نه برای خوشامد حسن و نه برای خوشامد حسین حرف نمی‌زنم بلکه دلم به درد آمده است.

نادران اضافه کرد: ما دغدغه داریم تا جریانات سیاسی منحرف و عقده‌دار ۸۸ فرصت بیابند تا در پیوند با خارج برای مدیریت دانشگاهی اظهار نظر کنند و آنجا را مدیریت کنند.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس تاکید کرد: اگر دانشگاه‌ها ناآرام است به خاطر جولان فتنه‌گرهاست مگرنه جریانات حزب‌اللهی سکوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: جمله‌ای از آقای انصاری گفته شد که با تغییر وزیر سیاست‌ها عوض نمی‌شود که این جمله موجب نگرانی ما شده بود که بعد این جمله را تکذیب کردند و ما خوشحال شدیم که تکذیب کردند و بعد فهمیدیم که با استیضاح وزیر سیاست‌ها عوض می‌شود و وزیری خواهیم آورد که وزارتخانه را مدیریت کند نه آنکه مدیریت شود.

کد N456061

وبگردی