آفتاب
سردار نقدی مطرح کرد:

راه‌اندازی 162 شبكه فارسی زبان ماهواره‌ای ضد فرهنگی توسط دشمنان

راه‌اندازی 162 شبكه فارسی زبان ماهواره‌ای ضد فرهنگی توسط دشمنان

رييس سازمان بسيج مستضعفين هجمه فرهنگی كه دشمن عليه کشور وارد آورده را در تاریخ بي سابقه و بی نظير خوانده و گفت: 162 شبكه فارسی زبان ماهواره ای با هدف تخريب اعتقادات، باورها و اتحاد ملت ايران راه اندازی و به ميدان آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در دهمين همايش تخصصي مديران كانون ها و مسئولين بسيج فرهنگيان كشور كه در دانشگاه تربيت مدرس شهيد هاشمي نژاد مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امروز ايران پس از تحقق انقلاب اسلامي و تشكيل نظام اسلامي، در مسير تشكيل دولت اسلامي قرار داشته و در پي آن براي تحقق جامعه اسلامي و امت اسلامي تلاش مي كند.
 
وی با بيان اينكه دشمن در اين مسير با تمام توان در مقابل ملت ايران ايستاده، افزود: دشمن از هر ابزاري براي توقف اين روند و دشمني با اسلام بهره مي گيرد همچنان كه در اين راه با تحميل هشت سال جنگ نابرابر شكست سختي از ملت ايران خورد و امروز تمام توان خود را در تحميل جنگ فرهنگي و تغيير سبك زندگي اسلامي ملت بكار گرفته است.
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين در همين زمينه تصریح كرد: اين مسئله قطعي است كه اگر زمينه تحقق و اثرگذاري جنگ فرهنگي دشمن در نسل جوان و نوجوان از بين برود، اهداف اين هجمه عظيم فرهنگي محقق نخواهد شد.
 
سردار نقدی با اشاره به راه هاي عدم تاثير تحريم ها بیان کرد: اگر الگوي مصرف جامعه اصلاح شده و اسراف از بين برود، اگر عادت مصرف اجناس خارجي تغيير كند، اگر كار و تلاش بعنوان روش و عادت آحاد جامعه عملي شود و راحت طلبي و پشت ميزنشيني در بين مردم ارزش نباشد و... بي شك تحريم ها هر چه كه باشد اثرگذار نخواهد بود.
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين چنين هجمه فرهنگي كه دشمن عليه ملت ما وارد آورده را نه تنها در ميان ساير ملت ها بلكه در تاريخ بي سابقه و بي نظير خوانده و افزود: دشمن براي ايجاد بسترهاي اين هجمه فرهنگي يك حركت برنامه ريزي شده و حساب شده را با استفاده از امكانات و ابزار مختلف عليه ملت بكار گرفته است. 
 
سردار نقدی به تحريم ها و فشارهاي مختلف علمي و فناوري عليه ايران اشاره کرد و ادامه داد: با اين وجود آخرين نسل ها و به روزترين گوشي هاي هوشمند و رايانه هاي پيشرفته بدون هيچ محدوديتي روانه بازارهاي ايران مي شود.
 
وي واردات اين نوع وسايل را فضايي مساعد و بستري مناسب براي هجمه فرهنگي خوانده و گفت: در همين بستر است كه دشمن با راه اندازي 162 شبكه فارسي زبان ماهواره اي و با ارائه ي برنامه هاي متنوع و جذاب براي تمامي سنين و اقشار جامعه در طول شبانه روز با هدف تخريب اعتقادات، باورها و اتحاد ملت ايران به ميدان آمده است.
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين اين شبكه ها را مهمترين ابزار رسانه اي دشمن در تحميل جنگ فرهنگي عليه مردم دانسته و بيان كرد: متاسفانه روند استفاده از اين شبكه ها در جامعه رو به افزايش است و طبق بررسي هاي انجام شده در ميان كساني كه از اين شبكه ها استفاده مي كنند آمارهاي طلاق سه برابر شده است و همچنين متوسط سن ازدواج در جامعه بالاتر رفته است. 
 
سردار نقدی بي بند و باري و فساد لجام گسيخته و فروپاشي بنياد خانواده در غرب را يادآور شده و گفت: حاكمان كشورهاي غربي از همين ابزار و روش ها براي تداوم سلطه و حكومت بر كشور و سرگرم كردن مردم خود استفاده نموده و آنها را به نوعي به استعمار مي كشند.
 
وی بر آماده سازي بسترهاي مقابله با اين هجمه فرهنگي در كشور تاكيد کرد و اظهار داشت: اگر دل ها و ضميرهاي نسل هاي مختلف جامعه براي پذيرش شبهات و القائات اين شبكه هاي فاسد مهيا نباشد، اين هجمه ها بي تاثير خواهد ماند.
 
 رييس سازمان بسيج مستضعفين به نقش مهم تربيت اسلامي در مهدكودك ها اشاره کرد و افزود: زماني كه تربيت از همان ابتدا در مهد كودك ها بر مبناي اصول و مباني اسلامي و ديني باشد قطعا با دروني شدن تربيت اسلامي در اين كودك، زمينه پذيرش فرهنگ و سبك زندگي غربي در او از بين خواهد رفت.
 
سردار نقدی تدوين كتب درسي دوره هاي مختلف تحصيلي را بر مبناي اصول ديني بسيار مهم دانسته و تصريح كرد: اين كتاب ها بايد مروج نگرش و تربيت اسلامي باشد نه اينكه نتيجه تعاليم و محتواي اين كتاب ها در نهايت سبك زندگي غربي و ترويج ايده ها و نظريات مادي دنياي غرب باشد. 
 
وي با بيان نمونه اي در اين زمينه اظهار داشت: وقتي در نگرش اسلامي نقش گناه را در كاهش بركات و نزولات آسماني دخيل مي دانيم و آن را در كتاب ديني مطرح مي كنيم، در كتاب علوم با بررسي علل مادي آن هيچ اشاره اي به اين بخش نمي شود و حتي به نوعي تاثير اين عوامل رد مي شود كه اين روش در تدوين و تاليف كتب تا مقاطع تحصيلات تكميلي نيز ادامه دارد.
 
 رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: اين درد است كه يك استاد دانشگاه با بستن چشمان خود بر روي آثار بزرگ عزاداري هاي محرم و صفر در حفظ اصل اسلام و تشيع، اعلام مي كند نتيجه دستگاه عزاداري محرم و صفر اين است كه عده اي گريه مي كنند و تمام مي شود. قطعا با اين نگاه نمي توان تمدن اسلامي را نهادينه كرد، اين نگاه همان نگاهي است كه در نهايت تبعيض، منفعت طلبي، بي توجهي به ارزش ها، فتنه گري و... را به دنبال خواهد داشت.
 
سردار نقدی آموزش و پرورش را مرجع حل اين مسائل و معضلات دانسته و بيان كرد: مباني تربيتي در آموزش و پرورش بايد بر اساس اصول و موازين اسلامي و انقلابي تدوين و اجرايي شود كه در اين ميان نقش بسيج فرهنگيان بسيار با اهميت است. 
 
وی خاطرنشان کرد: بسيج فرهنگيان بايد بدون توجه به تغييرات مديريتي و سياست هاي اجرايي دولت ها در آموزش و پرورش و به دور از هرگونه قيدهاي اداري و پيچ و خم هاي مديريت بوروكراتيك اين ماموريت را وظيفه اصلي خود دانسته و به رسالت مهم خود عمل و در اجراي آن كوشش كند زيرا بسيج فرهنگيان نهاد ارزشمندي است كه با نقش آفريني در تربيت و تعليم نسل آينده، نقش مهمي را در زمينه سازي براي تحقق جامعه اسلامي بر عهده دارد.
کد N456003

وبگردی