آفتاب

موافقان استیضاح فرجی دانا چه گفتند؟ /جهانگیری همراه ویژه وزیر علوم در روز سرنوشت ساز دولت و مجلس

موافقان استیضاح فرجی دانا چه گفتند؟ /جهانگیری همراه ویژه وزیر علوم در روز سرنوشت ساز دولت و مجلس

رضا فرجی دانا بعد از 9 ماه بار دیگر در معرض رای وکلای مردم قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، جلسه استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم دولت یازدهم از صبح امروز در صحن علنی مجلس در حال برگزاری است.

روحانی نیامد/جهانگیری همراه ویژه فرجی دانا شد
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، در غیاب حجت الاسلام حسن روحانی فرحی دانا را در مجلس همراهی کرد. علاوه بر اسحاق جهانگیری، 7 وزیر کابینه نیز در جلسه استیضاح وزیر علوم حضور دارند محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، گودرزی وزیر ورزش و جوانان، زنگنه وزیر نفت، طیب نیا وزیر اقتصاد، جنتی وزیر ارشاد و رحمانی فضلی وزیر کشور، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سیف مدیرعامل بانک مرکزی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش، مجید انصاری معاون پارلمانی دولت، قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه و نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم، فرجی دانا را در این جلسه همراهی می کنند.

رئیس جمهور امروز به دلیل سفر از قبل برنامه ریزی شده به اردبیل، نتوانست در مراسم استیضاح حضور یابند.

زاکانی: ما بهره‌ای از بورسیه نبرده‌ایم اما وزرا و رییس جمهور از این موهبت قانونی بهره برده‌اند

علیرضا زاکانی از موافقان استیضاح وزیر علوم به عنوان اولین نماینده پشت تریبون قرار گرفت.

وی با ابراز تاسف از طرح استیضاح وزیر علوم در آستانه هفته دولت، گفت: متاسفیم که در آستانه هفته دولت راهی جز استیضاح وزیر علوم نداشتیم تا با بیان ایرادات و اساساسی مهم درباره یک بخش حیاتی دولت جلو اسیب پذیری انقلاب، دانشگاه، نظام و مردم را بگیریم.

وی با بیان اینکه امروز فوریت اساسی در کشور عرصه اقتصادی و اولویت آن حوزه فرهنگی است، تاکید کرد: آموزش عالی به عنوان بخش پیشران در بخش فرهنگ حائز اهیمت است.

اهم اظهارات نماینده تهران را در ادامه بخوایند؛
• امروز روز امتحان ماست برای اینکه معلوم شود تربیت ما اسلامی، انقلابی و سیاسی درست است یا تربیت فرقه ای - جناحی داریم، معلوم شود رعایت حق مردم را می کنیم یا توجه به منافع حزب خودمان داریم.

• استیضاح کنندگان از حامیان جدی فرجی دانا در روز رای اعتماد به ایشان در سال گذشته بودند و امروز برای اصلاح جهت گیری نادرست این وزارتخانه راهی جز استیضاح نیافتنند.

• سوال اساسی این است که چرا اسیتضاح؟ آیا راه دیگری برای اصلاح نبود؟ به راستی استیضاح کنندگان چه رفتاری را با وزیر داشتند و چه پاسخی دریافت نمودند؟ علت اساسی قانون شکنی، التهاب آفرینی، فعال نمودن همه گسل های گروه‌گرایی سیاسی، باندبازی و تفرفه در دانشگاه به جای توجه به علم و انسان سازی در دانشگاه ها بود.

• نکته اول به کارگیری مسئولان وزارتخانه و دانشگاه ها بدون دریافت نظر وزارت اطلاعات از طریق حراست دانشگاه ها بود. وزارت علوم حتی به نامه وزارت اطلاعات درباره بکارگیری برخی عناصر بی صلاحیت هم توجهی ننمود. ممکن است وزیر با دریافت اخیر استعلام وزارت اطلاعات خود را تابع قانون بداند اما سوال این است چرا بعد از یک سال استعلام دریافت نمودند و بعد از طرح استیضاح به این وظیفه قانونی عمل نمودید؟

• نکته بعدی بازگشت عناصر بی صلاحیت به دانشگاه ها است. اسناد حضور این افراد در دانشگاه ها موجود است.البته در جلسه ای که در حضور رییس مجلس در 16 تیر ماه امسال تشکیل شد، وزیر با فرافکنی بیان داشتند که دانشگاه آزاد پاسخگو به وزارتخانه نیست و حسابش جداست و رویه خود را دنبال می کند ما به عنوان نمایندگان با اسامی ارائه شده از سوی وزارت اطلاعات کاری نداشتیم ما اعتراض کردیم که چرا بی توجه به نامه وزارت اطلاعات اقدام به جذب افراد بی صلاحیت در دوره های تحصیلات تکمیلی شده است؟

• مسائل دیگر ما اعتراض به این بود که در انتخاب روسا و هیئت های جذب اساتید همین رفتار سلیقه ای و بی قانونی علی رغم اعتراض مکرر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و حتی رییس جمهور تکرار شد. این انتخاب باید با معرفی وزیر و انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید باشد اما وزیر به بهانه نظرخواهی اساتید و دانشگاهیان اقدام به اعزام هیات های سه نفره به دانشگاه گرفت که در بسیاری از دانشگاه ها این هیات منشا التهاب و درگیری شدند.اقدامی که به نام اساتید فضا را برای گروه های فرصت طلب فراهم کرد.

• ما می‌گوییم نظرخواهی از اساتید مهم است اما شیوه وزیر غلط است و منجر به التهاب در دانشگاه و سرمایه سوزی می‌شود. ثانیا چه کسی بر شیوه وزیر نظارت می کند که به نام اساتید به دام گروه های فرصت طلب نیفتیم. از سوی دیگر این رویه خلاف مصوبات قانونی است چرا آقای وزیر بر رویه های غیرقانونی و سلیقه ای خویش انقدر تاکید دارند.

*از دیگر اعتراضات ما التهاب آفرینی و فعال نمودن گسل های امنیتی، سیاسی و جناحی در دانشگاه ها است. مجوز دادن به نشریات الحادی منحرف و فتنه گر و تجزیه طلب و فعال نمودن تشکل هایی که تجربه انحرافات و آشوب آفرینی آنها در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 مشاهده شده است از این نوع التهاب آفرینی ها است.

*نبود اراده اصلاح و رویه غلط حاکم بر وزارتخانه در این بخش به بهانه ضرورت آزادی در دانشگاه ها موجب این رفتارهای ناثواب و مغایر با قانون شده است. اینجا به صراحت می گوییم پرچم آزادی خواهی و آزاد اندیشی و اصرار بر سیاسی بودن دانشگاه ها به روایت تاریخ در دست رهبری است. ما طرفدار ازادی هستیم اما فرق آزادی را با افراطی گری می دانیم.

*بازگشت عناصر مشکل‌دار که دارای مشکلات اخلاقی هستند به دانشگاه ها مورد اعتراض استیضاح کنندگان است. استادی که باعث خودکشی سه دانشجو شده بود و از دانشگاه اخراج شده بود دوباره در این دولت به داشنگاه بازگشت که بعد از اعتراضات ما از کار اخراج شد اما هنوز دفتر او پابرجاست و از بیت المال ارتزاق می کند. اسناد حضور افرادی از این نوع در دست من است که به واسطه مسائل اخلاقی یا دیگر مسائل اخراج شدند و امروز دوباره به دانشگاه بازگشتند.

* ما اعتراض داریم که وزارت علوم دغدغه اصلاح در دانشگاه را ندارد.اعتراض دیگر ما در بکارگیری عناصر فتنه گر بود. وزیر در جلسات مکرر اعلام می داشتند که هیچ فتنه گری در دانشگاه بکار نگرفته اند و از ما می خواستند نام افراد را ببریم. صحبت نمایندگان ین بود که همین سیاست ها را در که می گویید اعلام کنید..

* انسداد در تولید علم و کند شدن روند رو به رشد آموزش و علم در کشور بود که در آینده ایران و تمدن اسالامی تاثیرگذار است و امروز هم پایه های اقتصاد مقاومتی را لرزنداه است.

* اعتراض ما با کارهای غیرقانونی و غیراخلاقی و سبک و سیاسی کاری هایی مثل بورس بود.خداروشکر ما هیچ بهره ای از رویه قانونی بورس نداشتیم ولی بخشی از وزرا و ریاست جمهوری از این موهبت الهی و این مرجع قانونی بهره بردند لذا بورس شدن شیوه قانونی است اما اشکال ما این بود که شورای عالی بورس عده ای را با تمهیدات قانونی بورس کرده ست و وزارت علوم نمی تواند بورس نزدیک به 2500 نفر را ندارد

*احتمال خلاف هست و باید کمیته ای تشکیل و با تخلفات برخورد کنند ومجلس هم حمایت می کند اما معاونان و مسئولان وزارت علوم با بی تدبیری آبروی نخبگان کشور را بردند.

*آنچه درد آور است مواجه منطقی و قانونی با وزیر علوم از سوی نمایندگان است اما لجالجت وزیر مشکلات را تشدید کرده است. رفتارهای مجلس کاملا قانونی و خیرخواهانه بود ما چگونه رفتار کردیم از یک هفته بعد از رای اعتماد و شروع انتصابات آقای حداد و ابوترابی با ایشان جلسه کردند و اصلاح مسیر را درخواست کردند. نکات فوق الذکر را در کمسیون آموزش بارها به ایشان تذکر دادند. با نامه وزارت اطلاعات درباره جذب افراد بی صلاحیت در دانشگاه ها جلسه ای در دفتر ریاست مجلس رگزار و اصلاح رویه طی دو هفته درخواست شد اما بار هم اصلاحات صورت نگرفت. از وزیر سوال و کارت زرد داده شد اما راه ناثواب اصلاح نشد. جلسات زیادی با وزیر معاون رییس جمهور و ....در حضور هئیت رییسه مجلس و روسای فراکسیون تشکل شد اما راه نادرست در کمال تحیر ادامه یافت یک ماه فرصت داده شد اما کار امیدوار کننده صورت نگرفت و ما مجبور به استیضاح شدیم.

*دولتی ها با عمل نکردن به وعده ها لجبازی کردند تهمت سیاسی بودن به نمایندگان و مجلس زدند تهدید به استمرار مسیر طی شده تا کنون برای آینده نمودند با افشاگری غیراخلاقه درباره بورسیه خواستند نمایندگان را تحت فشار قرا ردهند دنبال تطمیع نمایندگان بودند.معامله گری چه معنایی چز این دارد.

نماینده مردم بم خطاب به فرجی دانا:حدادعادل از شما و خانواده تان تعریف کردند،ما شیفته شما شدیم
حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی دیگر نماینده مخالف وزیر علوم در سخنانی با اشاره به اهمیت دانشگاه ها در خصوص دلایل خود برای استیضاح وزیر علوم،گفت: امروز متاسفم که اعتمادم به وزیری که به او رای داده ام سلب شده است.

وی با بیان اینکه والله اظهاراتم از روی علم و آگاهی و است و نه سیاسی، باندی و جریانی، گفت: آقای فرجی دانا را انسانی محترم، متدین و دانشمند می دانم و باور عمیق دارم که باید دولت محترم را در انجام وظایف کمک نماییم، اما با توجه به مطالب و دلایل که ارائه خواهد شد نمیگویم نخواستید فضای دانشگاه ها آشفته شود، اما می گویم که نتوانستید دانشگاه ها را مدیریت کنید.

وی خطاب به وزیر علوم، افزود: به جای مدیریت ، مدیریت شدید. چون می گویند با رفتن وزیر تغییر چیزی تغییر نمی کند.
غضنفر آبادی تخلف در انتصاب ها را از جمله دلایل خود برای امضا استیضاح وزیر علوم عنوان کرد و گفت: شما با لجبازی در مدیریت 2 نفر که رد صلاحیت شده بودند، اصرار کردید و آنها از مسئولیت برنداشتید.

دیگر اظهارات این نماینده مخالف وزیر علوم به شرح زیر است:
* کسی نمی تواند بیش از 6 ماه سرپرست دانشگاه باشد، اما برخی از افرادی که شما به این مسئولیت گماردید، هنوز سرپرست هستند.

* 147 نفر از رد صلاحیت دوره کارشناسی ارشد و در دوره دکترا 23 نفر را ثبت نام کردید که رد صلاحیت شده بودند، اما شما گفته اید که در زمان آقای توفیقی این اقدام ها انجام شده است. سوال من این است که نسبت شما به آقای توفیقی چیست و چرا برخوردی با ایشان داشتید و چرا علی رغم اظهار نظر صریح مقام های وزارت اطلاعات افراد رد صلاحیت شده دارای هواداری از گروهک های تروریستی، اهانت به مقدسات، مدعیان دروغین بودند.

* اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در ممنوع التصویری یکی ازسران فتنه نبود، فیلم وی را نشان می دادیم که در دانشگاه حضور می یابد و معلوم است چرا امروز باید از وزیر علوم دفاع کند.

* شما سرپرستانی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردید، که می دانشتید ظرفیت رای نداشتند، ولی شما این افراد را با لجاجت حفظ کردید.

*آقای فرجی دانا! شما به رای رئیس جمهور هم اعتنا نکردید.

* امروز بیکاری خانواده ها را دچار تشویش کرده است، ولی دانشگاه تبدیل به باشگاه سیاسی شده است.

*در زمان رای اعتماد آقای حداد عادل از شما و خانواده شما تعریف کردند و ما شیفته شما شدیم و رای دادیم، اما چه کردید که وزیر ضد انقلاب خارج نشین از شما دفاع می کند؟ چرا یکی از سران فتنه از شما دفاع می کند؟

*مشکل سیاسیون این است که گاهی اوقات مرزبندی ندارند. چرا شما نسبت به این حمایت ها اعلام برائت نکردید و در مقام یک مسئول در جمهوری اسلامی نسبت به این حمایت ها واکنش نشان ندادید؟ همین یک مورد برای رد صلاحیت شما کافی نیست؟

* در آخرت امکانات دولت و فضا سازی نیست که از شما حمایت کند. شما فتنه را درک کردید؟ اگر درک کردید چرا با به کار گیری افراد فتنه گر با نظام بازی کردید؟شما قدرت و وظیفه شناسی مجلس را باور نکردید. یقین بدانید این مجلس غیرت انقلابی دارد. هنوز ترنم امام راحل گوش این مجلس را می نوازد که فرمود نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

*مطمئن باشید از درون مجلس نهم، مجلس ششمی بیرون نمی آید.

باز هم پخش فیلم در مجلس؛ اینبار علیه فرجی دانا/نقوی حسینی: چرا 120 نفر را در یک دانشگاه تغییر دادید؟

در جریان استیضاح وزیر علوم، نقوی حسینی نماینده مخالف وزیر علوم فیلمی از اظهارات فرجی دانا و توفیقی در یک نشست دانشجویی پخش کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در این فیلم وزیر علوم درجلسه تشکلهای دانشجویی درباره انتصابات خود در دانشگاهها و به کار گیری افراد پر حاشیه، می گوید:« شما یک موردش را به من بگویید، من واقعا برادر جان متاسفم برای سیستم اطلاعاتی کشور که اینقدر عقب مانده است که چیزی را که شما می دانید را سیستم اطلاعاتی نمی داند. اگر یکی از افرادی که من در دانشگاه منتصب به فتنه باشد بگویید من همین الان تعیین تکلیف می کنم.»

فرجی دانا در ادامه در خصوص جعفر توفیقی که از سوی وزیر علوم به عنوان مشاور منصوب می شود و مورد گلایه دانشجویان قرار می گیرد، می گوید:در آن روز مشخص که دانشگاه تهران یک گله ای از آتش بود، تکلیف خودش دید که دانشگاه را کنترل بکند.

اشاره وزیر علوم به سخنرانی توفیقی در یک نشست در دانشگاه تهران در جریان حوادث سال 88 است. فیلم این سخنرانی در جریان رای اعتماد به جعفر توفیقی به عنوان نخستین وزیر پیشنهادی دولت هم نمایش داده شد.

نقوی حسینی بعد از پایان نمایش این فیلم، گفت: کسانی در وزارت علوم هستند که رسما از فتنه دفاع می کنند.

وی همچنین با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از 40 تشکل سیاسی در دانشگاه‌ها تشکیل شده، ببینید چه کسانی و با چه گرایشاتی هستند، گفت: دوستان فرجی‌دانا به من گفتند وزیر علوم نقشی در انتصابات دانشگاه‌ها ندارد و همه چیز دست توفیقی است و شما فرجی‌دانا را نجات دهید.

وی ادامه داد: فقط 120 نفر را در یک دانشگاه طی 4 ماه تغییر دادند.

اتهام های تازه علیه فرجی دانا:چرا پایان نامه‌ها کپی پیست میشود؟!/اطرافیان‌تان شما را به حاشیه بردند

قاسم جعفری موافق دیگری بود که پشت تریبون رفت. وی با بیان اینکه امروز در یک امتجان بزرگ هستیم، گفت: برای آنچه می گوییم حتما مسئولیت داریم پس خوب است از خدا بخواهیم خوب بر زبانمان جاری شود و خوب بشنویم و خوب تصمیم بگیریم.

وی با بیان اینکه ما دغدغه های علمی کشور را داریم، خاطرنشان کرد: آیا از وضعیت دانشجویایی که به خارج اعزام می شوند و آژانس هایی که آنها را می برند و بلاهایی که سرشان می آید خبر دارید؟ آیا برنامه ای برای این پایان نامه ها و کپی پیست کردن ها دارید؟

اهم اظهارات قاسم جعفری در ادامه می آید:

* پیام می دهند به مصلحت تان نیست حرف بزنید. مردم نماینده انتخاب کرده اند که تلاش کند و به موقع و با استفاده از ابزار قانونی در راستای مصالح نظام حرف بزند مردم برای سکوت ما را انتخاب نکرده اند.

*امروز ما نگران وضعیت علمی کشور هستیم اقتدار علمی یک اقتدار درون زا است بنابراین این پیشرفت باید ادامه پیدا کند در این ده سال گذشته حرکت علمی ما خیلی خوب بوده است و سرعت علمی خوب بوده است اما این سرعت باید کند نشود. این هشدار است. نگذارید حرکت به سمت تحقیقات بیشتر و عمیق تر، روند رشد علمی کند یا متوقف شود. دانشگاه ها مرکز و منابع خیلی با ارزشی برای کارهای تحقیقات هستند که باید مورد استفاده قرار گیرند.این رفت و برگشت بین دانشگاه ها و نیروی کار برکات زیادی دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد اگر حرکت از دور افتاد بازگرداندن این نهضت و حرکت علمی دشوار خواهد شد.

*سه مساله اساسی داریم اقتصاد فرهنگ و پیشرفت علمی، می گویند مردم مشکل معیشت دارند. کسی اینگونه تعریف می کرد که رییس جمهور نیامده است که بگوید ما داریم کار می کنیم شما دارید جلو کار ما ار می گیرد البته انشاالله نیت شان ین نیست و با وعده قبلی رفته است می گویند مردم معیشت می خواهند شما به دانشگاه گیر داده اید ما می گوییم هنوز برنامه عملی برای معیشت که ندیده ایم لاقال دین و فرهنگ و علممان را از ما نگیرید.

*مگر رهبر نفرمودند که فرهنگ مهمتر از اقتصاد است، مگر رسالت دانشگاه چیست؟ بله روی اقتصاد کشور باید تکیه شود روی پیشرفت علمی هم باید تکیه شود. هدف علم این است که نفت برساند و مردم از برکاتش استفاده کنند.از 48 طرح کلان که مدت زیادی بر روی آن کار شده است، امروز 8 طرح در محور اجرا قرار گرفته است که به معنای کاهش پژوهش است.

*آقای وزیر من نمی خواهم بگویم همه اینها به همین 9 ماه جنابعالی برمیگردد انصاف خوب است اما این هشدار است. این دغدغه را مقامات عالی نظام در حضور جنابعالی و در جمع دانشگاهیان فرمودند. مقایسه رتبه چهار دانشگاه برتر نشان می دهد که دانشگاه تهران در سال گذشته 712 اما در سال جاری 775 شده است این یعنی عقب نشینی.

*ما فکر می کنیم که دیگران شما را مشغول کرده اند، دوست و دشمن شناسی بسیار خوب است باور کنید به استناد و استشهاد بزرگانی در مجلس بنده به عنوان یک طلبه رای جمع کردم اما امروز برای شما نگران هستم.

*دغدغه هایی که رییس مجلس به شما منتقل کرد من یادداشت کردم، استیضاح حق امضاکنندگان است. مساله دانشجویان بحث بورسیه ها فضای سیاسی حاکم بر وزارت علوم روسا و لجنه هایی که انتخاب کردید ایجاد بحران در دانشگاه ها و بازگشت برخی اساتید مساله دار، از جمله انتقادات ما است*

*اقای وزیر ما دوست شما هستیم خیلی خواستند شما را به حاشیه مشغول کنند و این حاشیه آن شد که نباید می شد.

نماینده اراک:انتصاب های فرجی دانا اعتدالی نبوده است/نمایش فیلم دوم در جریان استیضاح وزیر علوم
محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تلاش برای قرار دادن دانشجویان در مقابل انقلاب،گفت:از سال 76 برخی جریان های سیاسی تلاش کردند با استفاده ابزاری از دانشجویان، برای بهره گیری از قدرت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سال 88 در فتنه همان جریان بار دیگر به سراغ دانشگاه ها رفت، افزود:همان اندازه که دشمن چشم طمع به دانشگاه دو نظام به دانشگاه دوخته است، نظام به دانشگاه ها امید دارد و به همین دلیل نباید تشنج های سیاسی وارد محیط دانشگاهی شود.

آصفری که می گفت انتصاباتی وزیر علوم در ریاست دانشگاه‌های به هیچ عنوان با مشی اعتدال سازگاری ندارد، ادامه داد: با این انتصاب ها در فضای دانشگاه و انتخاب افراد مساله دار نمی شود محیط دانشگاه را علمی کرد.

نماینده مردم اراک در ادامه با اشاره به تنش در دانشگاه‌ها، افزود: سؤال من این است توزیع نشریات در دانشگاه‌ها با تیتر

«پنج‌شنبه خونین اوین» چه توجیهی دارد؟ آیا جز این نیست که می‌خواهد حادثه کوی دانشگاه را خلق کنند؟ نماینده اراک با بیان اینکه در یکی از دانشگاه‌ها در شب‌نامه‌های بدون مجوز به آیت‌الله مکارم شیرازی توهین شده است، گفت: توزیع شب‌نامه در دانشگاه‌ها، زیر سؤال بردن واقعه عاشورا، حمایت از آشوبگران و سران فتنه از اقداماتی بوده که در زمان وزارت آقای فرجی‌دانا به آن دامن زده شده است.

دیگر اظهارات این نماینده مجلس به شرح زیر است:
*اگر تدبیر نیروهای انقلاب نبود، غائله کوی دانشگاه بار دیگر تکرار می شد.

*بخشی از اقدام ها و اتفاقهای که در یک سال گذشته در دانشگاه ها براساس مستندات انجام شده است به شرح زیر است: توضیح شبنامه منافقین، انکار علنی معاد در برخی دانشگاه ها، زیر سوال بردن عاشورا، توزیع شب نامه در حمایت از فتنه گران، ممانعت از برگزاری مراسم 13 آبان، جمع آوری تابلو های ضد آمریکایی در دانشگاه ها، ترویج کتب پوچ گرایی، حمایت از ضد انقلاب و تلاش برای آوردن آشوب در دانشگاه ها، بازگرداندن دانشجویان آشوب گر علی رغم نظر منفی وزارت اطلاعات. برخی از این افراد کسانی بودند که سوابق چون قاچاقچی بودن داشتند.چاپ نشریات با صفحات وزین و رنگین با عنوان سلام که یادآور روزنامه سلام است. قبح زدایی از آشوب گران و سیاه نمایی علیه مجلس و صداو سیما و برخی چهره های سیاسی ، زیر سوال بردن پشتوانه تئوریک انقلاب و مخدوش دانستن ، بی تاثیر دانستن حکم کمیته انظباطی

*با بی توجهی به با شعار اعتدال نمی توان نیروهای ارزشی و اصولگرا را از میدان به در کرد.

*ایشان از عناصر فعال در فتنه 88 دفاع کردند و کسانی را به کار گمارد که سابقه دستگیری در فتنه 78 و 88 داشتند.
یکی از منصوبان وزیر علوم گفته است: باید دانشگاهی را تربیت کنیم که 18 تیر را بیافریند؛ دوران اسلامی کردن دانشگاه‌ها گذشته است؛ ریش برای انسان نیست برای حیوان است.چین افرادی را انتخاب کردن چه معنایی دارد؟
فرد دیگری در نشریه خودش گفته است: من شکلات نیستم، مروارید نیستم، اسباب زیاد نسل هم نیستم. ناموس هم نیستم.

من زنم و برابر آفریده شدم. نه بهشت زیر پای من است ونه می خواهم خودم به معراج بروم این در مخالفت با جمله فرمایش امام راحل درباره این است از دامان زن است که مرد به معراج می رود.

*بیش از 100 نشریه غیر همسو با نظام در دانشگاه ها چاپ می شود. این نشریات به چالشی برای جریان دانشجویی تبدیل می شود

*بر دانشگاه ها هیچ نظارتی نمی شود، اما 100 نمونه بدون مجوز با دستگاه چاپ و بودجه بیت المال چاپ و توزیع شده است.
در پایان سخنان آصفری ویدئویی از یک مراسم 16 آذر در دانشگاه ها پخش شد.

زارعی: می‌گویند نمایندگان استیضاح را مطرح کردند چون بورس آشنایانشان به مشکل خورده است
نماینده مردم تهران در مجلس آخرین موافق استیضاح بود که پشت تریبون مجلس قرار گرفت.

وی گفت:کسی هستم که در روز رای اعتماد برای فرجی دانا تلاش کردم خود ایشان هم شاهد هستند منتهی این فرایندی که پیش آمد در نهایت به نقطه استیضاح رسیدم.

وی نطق خود را به بحث بورسیه 3 هزار نفر اختصاص داد و گفت: آقای صدیقی معاون دانشجویی وزارتخانه یکباره مصاحبه ای کردند که 3000 نفر بورس غیرقانونی شده اند. کمیسیون درخواست کرد تا وزیر به کمیسیون بیاید ولی خودشان نیامدند و آقای صدیقی آمدند.

در ادامه اهم اظهارات این موافق استیضاح وزیر علوم می آید:
*کمیسیون مسئولان قبلی را هم دعوت کرد که معلوم شد که افرادی زیر معدل 14 یا 16 بورسیه شدند همان مسئولان قبلی هم اعلام آنها را اعلام کرده بودند اما موضوع این بود که شورای عالی بورس مصوباتی دارد که باید مد نظر قرار گیرد کمیسیون کمیته ای را تشکی داد که دو جلسه در سازمان امور دانشجویان برگزار شد و خودم هم پرونده ها را مطالعه کردم که معلوم بود که لیست هایی که تنظیم شده با عجله بوده است.

*در جلسه اول قرار شد لیست ها کامل شود و اطلاعات افراد بورسیه شده کامل شود. در همان جلسه مطرح شد که چرا گفتید فرزندان مسئولان و در سایت ها منتشر شده است، گفتند ما نکردیم دستگاه های نظارتی کردند، گفتیم پرونده ها را بیاورید ببینیم استکاف کردند، در جلسه بعد که پرونده مسئولان را آوردند هیچ موضوع خاصی در آن نبود و دوستان هم می گفتند ما ادعایی نکردیم.

*در جلسه بعدی لیست‌ها اصلاح شد در مجموع بعد از آن جلسه مدیرکل امور بورس وزارت علوم نامه ای خطاب به من نوشتند به عنوان مسئول این کمیته و اعلام کردند که مصوبا ت کمسیون قبلی را اعمال کردیم این شد که مثلا 22 نفر سال 88 به 4 نفر کاهش یافت. و در مجموع ادعای دوستان ما به 190 نفر کاهش پیدا کرد که اگر تمام مصوبات شورای مرکزی بورس اعمال شودکمتر هم خواهد شد.

*یا در خصوص بورس خارج گفتند 729 نفر بوده که اگر این مصوبانت را اعمال کنیم به 43 نفر کاهش می یابند. لذا به استناد دوستان این عدد 3هزارتا واقعیت ندارد ولی هرکس هم تقلب کرده باید برخورد شود ما می گفتیم چرا فضار ار خراب می کنید و می‎گویید نمایندگان استیضاح را مطرح کردند چون بورس آشنایان شان مشکل پیدا کرده است.

*گفتند زارعی دو برادرش بورس شده است، گفتم با هرکسی تخلف کرده برخورد شود، ضمن اینکه من سه برادر دارم یکی به شهادت رسیده و دو برادر اصلا دانشگاه نرفتند. چرا باید این فضا ایجاد شود. این فضاسازی و بداخلاقی جز دلایلی که ما را به این نقطه استیضاح رساند.

لاریجانی پس از ویدئوچک،اظهارات زاکانی را اشتباه خواند: رئیس جمهور از هیچ بورسیه‌ای استفاده نکرده است
به گزارش خبرآنلاین، با پایان یافتن وقت نمایندگان موافق استیضاح وزیر علوم، علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت با اشاره به بخشی از نطق علیرضا زاکانی که در آن به بورسیه بودن رییس جمهور اشاره شده بود گفت: آقای انصاری در نامه ای به هیئت رییسه نوشتند که در نطق آقای زاکانی گفته شده است که بخش زیادی از وزرا، معاونان و رییس جمهور از موهبت بورس بهره مند هستند که خلاف واقع است و آقای روحانی از بورسی استفاده نکردند.

وی تصریح کرد: من نوشته آقای زاکانی را بررسی کردم که نوشته بودند بخش زیادی از وزرا و معاونان رییس جمهور از این موهبت بورس بهره مند هستند، ولی وقتی فیلم را بررسی کردیم معلوم شد که ایشان گفتند به نظرم بخشی از وزرا و معاونان ایشان و ریاست جمهوری از این بورس استفاده کردند.

لاریجانی با بیان اینکه این اشتباه لسانی بوده است، گفت: آقای رییس جمهور از هیچ بورسی استفاده نکردند .
/27220

 

کد N455929

وبگردی