آفتاب

روسیه برای صنعت گردشگری خود چشم به چشم بادامی ها دوخته است

روسیه برای صنعت گردشگری خود چشم به چشم بادامی ها دوخته است

مسکو- ایرنا- در شرایطی که تحریم های متقابل روسیه و غرب صنعت گردشگری روس ها را با تهدید رکود مواجه کرده است، مقام های مسکو چشم امید به جایگزینی گردشگران اروپایی با چینی ها دوخته اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه ایزوستیا در شماره روز چهارشنبه خود طی گزارشی در این باره نوشت: مقام های مسکو برای فصل دشوار در زمینه گردشگری آماده می شوند، زیرا گردشگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به علت اوضاع جاری سیاسی کمتر به مسکو می آیند.

این گزارش حاکیست: در این شرایط کمیته گردشگری شهرداری مسکو همراه با شرکت های گردشگری و هتل های شهر به تهیه پیشنهادهای جدید برای کشورهایی که توجه کمتری به تبلیغات ضد روسی می کنند، پرداخته است.

این روزنامه روسی می افزاید: بنا بر آمار سال 2013، گردشگران چین، آلمان و فرانسه بیشتر از همه به پایتخت روسیه می آمدند و ترکیه، آمریکا، ایتالیا، بریتانیا، اسراییل و ژاپن در مقام های بعدی قرار داشتند.

بر پایه این گزارش، در شش ماه اول سال جاری رشد نسبتاً پایین 4 درصدی گردشگری در مسکو مشاهده شد ولی شش ماهه دوم سال می تواند از نظر گردشگرپذیری برای پایتخت روسیه دشوار باشد.

در گزارش ایزوستیا با اشاره به اینکه هتل های مسکو مجبور شده اند قیمت های خود را به میزان 9 درصد کاهش دهند، گفته شده است: فدراسیون رستوران ها و هتل های مسکو اعلام کرد که ورود گردشگران از ایالات متحده تقریباً متوقف شده و شمار مهمانان از اروپا نیز 50 درصد کاهش یافته است.

در این شرایط چین، هند، برزیل، کره جنوبی ، لبنان و برخی کشورهای دیگر مورد توجه شرکت های گردشگری روسی قرار گرفته اند.

اروپام*5*518**1485** 1583
کد N455874

وبگردی