آفتاب

همایون شجریان: مرگ سیمین بهبهانی ضایعه بزرگی برای هنر ایران است

همایون شجریان: مرگ سیمین بهبهانی ضایعه بزرگی برای هنر ایران است

من از هوای گریه تا چرا رفتی از تصنیف‌های ایشان استفاده کردم و این دو تصنیف بیش از همه کار‌ها به دل مخاطبان نشسته است و در کار‌هایم خیلی به ایشان مدیون هستم

همزمان با درگذشت سیمین بهبهانی، اجرای کنسرت چرا رفتی به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری به روح بانوی غزل تقدیم شد.

به گزارش ایلنا، شب گذشته(28 مرداد) اعضای گروه چرا رفتی با یک دقیقه سکوت اجرای خود در شهر کرمان را به سیمین بهبهانی تقدیم کردند.

همایون شجریان در آغاز این برنامه گفت: متاسفانه بانو سیمین بهبهانی امروز صبح درگذشت. ایشان بعداز چند هفته بستری شدن در بیمارستان به کما رفتند و شب گذشته درحالیکه علائم بهبودی مشاهده شده بود؛ بر اثر ایست قلبی و تنفسی دار فانی را وداع گفتند. مرگ ایشان ضایعه بزرگی برای هنر این سرزمین است.

او در ادامه گفت: من از هوای گریه تا چرا رفتی از تصنیف‌های ایشان استفاده کردم و هربار که با شما علاقمندان صحبت کردم نشان دادید که این دو تصنیف بیش از همه کار‌ها به دلتان نشسته است. در کار‌هایم خیلی به ایشان مدیون هستم و کنسرت امشب را به روح بلند سیمین بهبهانی تقدیم می‌کنم و تقاضا می‌کنم قبل از آغاز برنامه به احترام این بانو یک دقیقه سکوت کنید.

در کنسرت چرا رفتی، از ده قطعه اجرا شده در دو قطعه «کولی» و «چرا رفتی» از اشعار سیمین بهبهانی استفاده شده است.

کد N455712

وبگردی