آفتاب
ضمن سرزنش برخی دولت های عربی

رهبر مسیحیان مارونی لبنان: آماده دیدار با سید حسن نصرالله هستیم

رهبر مسیحیان مارونی لبنان: آماده دیدار با سید حسن نصرالله هستیم

بیروت – ایرنا – کاردینال « بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان با تاکید به اینکه «لبنان در معرض خطر است»، گفت که آماده دیدار با « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله هستیم تا به یک موضع و زبان واحد برای مقابله با این خطر دست یابیم.

به گزارش ایرنا، کاردینال راعی روز چهارشنبه در فرودگاه بین المللی بیروت و قبل از ترک لبنان به مقصد اربیل عراق در گفت وگو با خبرنگاران افزود: کمیته گفت وگو بین بکرکی ( مقر مسیحیان مارونی لبنان) و حزب الله وجود دارد و فعال است و درعین حال برای دیدار و گفت وگو با سید حسن نصرالله در هر کجا که باشد، آماده هستیم.

وی که به سئوالی درباره اظهارات اخیر دبیرکل حزب الله و دعوت از همه لبنانی ها برای مقابله با خطر گروه های تروریستی تکفیری پاسخ می داد، تصریح کرد: تاکید می کنم بر همه لبنانی ها واجب است یکپارچه شوند و مسئولیت خود را تحمل کنند تا بتوانیم همدوش یکدیگر با این خطر بزرگ یعنی گروه داعش مبارزه کنیم.

رهبر مسیحیان مارونی لبنان خاطرنشان کرد که داعش وارد خاک لبنان شد و خوشبخاته ارتش توانست بر شهرک عرسال سیطره یابد اما این بدان معنا نیست که ما بر تروریست های داعش سیطره یافته ایم و معروف است که آنها در مناطق مختلف لبنان از جمله شمال حضور دارند.

کاردینال راعی با بیان اینکه« مهم این است که این دیدار برگزار شود و گفت وگوکنیم تا به یک موضع واحد در مقابل این خطر که لبنان و ملت آن را تهدید می کند، دست یابیم»،گفت: هیچکس حق ندارد در خانه خود سنگر بسازد و بگوید که او همه کشور است نه طرف دیگری، این کشور نام دارد و آن لبنان است و همه ما باید زیر سقف و چتر این کشور زندگی کنیم و این درخواست از همه گروه های سیاسی را هر روز تکرار کرده ایم .

رهبر مسیحیان مارونی لبنان همچنین از همه گروه های سیاسی لبنان خواست تا با حفظ یکپارچگی برای حل مشکلات اساسی فراروی لبنان از جمله انتخاب رییس جمهورو حل بحران های امنیتی و اقتصادی تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو، دولت های بزرگ و عربی را به دلیل اینکه در کنار مسیحیان عراق و سوریه و دیگر مناطق نایستاده اند، سرزنش کرد و از مسیحیان خواست تا خاک و سرزمین خود را ترک نکنند.

کاردینال راعی همچنین خواستار مقابله با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی شد.

وی هدفش از سفر به اربیل عراق را اعلام همبستگی با مسیحیان عراقی دانست که توسط گروه های تروریستی از جمله داعش از خانه هایشان در موصل و نینوا اخراج شده اند.

خاورم ** 1324
کد N455631

وبگردی