آفتاب
در جلسه استیضاح وزیر علوم مطرح شد:

انتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی از انتشار 100 نشریه غیر همسو با نظام در دانشگاهها

انتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی از انتشار 100 نشریه غیر همسو با نظام در دانشگاهها

نماینده استیضاح کننده وزیر علوم با انتقاد از فضای سیاسی و توزیع شب نامه‌ها در دانشگاهها، گفت: اگر تدبیر نیروهای دلسوز انقلاب نبود اتفاقاتی مانند کوی دانشگاه در دوران کوتاه مدیریت فرجی دانا رخ می داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی استیضاح فرجی دانا، محمد حسن آصفری در موافقت با استیضاح، گفت:نظام جمهوری اسلامی به دانشگاهها امید بسته است .

وی با اشاره به تلاش جریان های سیاسی برای به انحراف کشیدن دانشگاهها طی سالهای 78 و 88 گفت: نظام دانشجو را سیاسی می خواهد اما معتقد است نباید تشنجات سیاسی محیط علمی دانشگاهها را آشفته کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به فرجی دانا تاکید کرد: با این انتصابات و انتخاب افراد مسئله دار نمی شود فضای دانشگاهها را علمی کرد.

وی تصریح کرد: اگر تدبیر نیروهای دلسوز و انقلابی نبود، اتفاقاتی مانند کوی دانشگاه در ایام کوتاه مدیریت شما رخ می داد.

وی در تشریح برخی اتفاقات دانشگاهها طی دوران مدیریت فرجی دانا گفت: توزیع شب نامه های منافقین، انکار معاد و باورهای دینی، زیر سئوال بردن عاشورا، توزیع شب نامه های سیاسی در حمایت از عناصر فتنه، ممانعت از حضور دانشجویان در مراسم 13 آبان، جمع آوری بنرهای ضد آمریکایی در دانشگاهها، توزیع کتاب های پوچ گرایی و التقاطی، حمایت از عوامل پژاک و تلاش برای به آشوب کشاندن دانشگاهها و توزیع نشریه پنجشنبه خونین اوین از اتفاقاتی است که در دوره مدیریت شما در دانشگاهها افتاده است آیا با این گونه اقدامات می خواهید قائله ای مثل 18 تیر در دانشگاهها ایجاد شود.

امضا کننده طرح استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: بازگرداندن دانشجویان آشوب طلب به دانشگاه‌ها با وجود مخالفت وزارت اطلاعات یکی از اقدامات وزارت علوم در دوران مدیریت شماست، وزارت اطلاعات تاکید داشت که این افراد نباید به دانشگاهها باز گردند زیرا حکم آنها معاند، محارب و قاچاقچی مواد مخدر بود، اما متاسفانه این افراد به دانشگاهها دعوت شدند.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به به کارگیری عناصر فعال دانشگاهها در فتنه 88 در دوران فرجی دانا گفت: یکی از این افراد که در فتنه 78 و 88 حضوری فعال داشت در کلاس درس گفته است، ما باید دانشجویی را تربیت کنیم که 16 آذر و دوم خرداد بیافریند، اسلامی شدن دانشگاهها موضوعی دسته چندمی است، ریش مال انسان نیست بلکه برای حیوان است، این گونه انتصابات چه مفهومی دارد؟

آصفری در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از اساتید خانم دانشگاهها گفت: این استاد در کلاس درس گفته است، من شکلات، مروارید، وسیله تفریح مردان، وسیله ازدیاد نسل و ناموس نیستم. من یک زنم که برابر و آزاد آفریده شده ام، نه بهشت زیر پای من است نه جهنم، افتخار به معراج فرستادن مردان هم برای من نیست، می خواهم خودم به معراج بروم.

عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از انتشار 100 نشریه غیر همسو با نظام در دانشگاهها گفت: این نشریات در آینده به چالشی برای جریان دانشجویی تبدیل خواهند شد. نشریاتی که با کاغذ و پول دانشگاهها تهیه می شوند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مکارم شیرازی فرجی دانا را به حضور نپذیرفته است، گفت: پس از این واقعه یکی از اساتید دانشگاهها به آقای مکارم نامه ای نوشت که سراسر آن توهین بود، قسمتی از این نامه به این شرح است، ما دانشگاهیان با شما حوزویان اختلاف نظرهایی داریم و هیچ گاه به تفاهم نمی رسیم، مصلحت نظام را نمی دانیم.

آصفری قبح زدایی از آشوبگران، ترویج عقاید مارکسیستی، سیاه نمایی مجلس و صدا و سیما، تلاش در جهت کمرنگ جلوه دادن نقش استعمار در کودتای 28 مرداد، تمجید از آیت الله منتظری و مخدوش دانستن نظریه ولایت فقیه، بی تاثیر دانستن حکم کمیته انضباطی و زیر سئوال بردن تسخیر لانه جاسوسی در نشریات و میتینگ های دانشجویی را از جمله اقدامات انحرافی وزارت علوم در زمان مدیریت فرجی دانا خواند و در پایان کلیپی را در صحن علنی مجلس به نمایش گذاشت که در آن محمد رضا خاتمی در دانشگاه تهران در مراسم 16 آذرماه حضور داشته است، وی در این مراسم می گوید اینها زور دارند، پول دارند اما عقل ندارند. اینها بخش های کوچکی از نظام هستند و نباید اصولگرایان را با اینها برابر بدانیم.

 

 

 

کد N455578

وبگردی