آفتاب
افخم در نشست خبری؛

محکومیت نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی/ اشتون و ظریف اوایل سپتامبر دیدار می کنند

محکومیت نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی/ اشتون و ظریف اوایل سپتامبر دیدار می کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نقض آتش بس موقت و از سرگیری حملات علیه ساکنان بی دفاع غزه و شهادت زنان و کودکان را محکوم می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره نقض آتش بس در غزه از سوی رژیم صهیونیستی از شب گذشته گفت: ما نقض آتش بس موقت، از سرگیری حملات علیه ساکنان بی دفاع غزه، بمباران منازل و شهادت کودکان و زنان را محکوم می کنیم.

وی افزود: سریال جدید در باریکه غزه حاکی از عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به هر نوع توافق و همچنین روح وحشی گیری این رژیم نسبت به مقاومت و مردم پرافتخار فلسطین است. جمهوری اسلامی ایران با حمایت از ایستادگی مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی از کشورها و مسئولان بین المللی درخواست کرد اقدامات جدی نشان دهند و اکنون نیز بر این درخواست پافشاری دارد و امیدواریم اقدامات عملی برای توقف حملات به ساکنان غزه صورت گیرد.

افخم درباره مذاکرات آتی ایران و 1+5 نیز گفت: پیش بینی شده در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مذاکرات ایران و 1+5 انجام شود. هنوز زمان قطعی که چه روزی در آن ایام باشد مشخص نیست. پیش از آن آقای ظریف و خانم اشتون در اوایل سپتامبر دیدار دو جانبه خواهند داشت، در خصوص سایر گفتگوها و سطح آنها با تک تک اعضا نیز رایزنی ها وجود دارد و مذاکرات انجام می‌شود البته به غیر از آمریکا در صورتی که نیاز به مذاکره در سطح کارشناسی یا سطح دیگری باشد نیز اعلام خواهیم کرد.

این خبر تکمیل می‌شود....

کد N455575

وبگردی