آفتاب

دوره‌های آموزشی با هدف پیشگیری از رفتار پرخطر در قزلحصار

دوره‌های آموزشی با هدف پیشگیری از رفتار پرخطر در قزلحصار

یک مقام مسئول در ندامتگاه قزلحصار گفت: از راه‌های پیشگیری از رفتارهای پرخطر در زندان برگزاری کلاس‌های آموزشی است که آن را به حداقل ممکن می‌رساند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نظری گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص پیشگیری از بیماری‌های پرخطر عمدتا برای مددجویان جدیدالورود و نمایندگان اندرزگاه‌ها از قبیل وکیل بندها و رابطین بهداشتی که به وسیله پزشکان و نیروهای شاغل در بهداری قرنطینه صورت می‌گیرد سهم بسزایی در کاهش رفتارهای پرخطر مددجویان دارد.

رییس اداره بهداشت و درمان ندامتگاه قزلحصار درباره آموزش‌های غیرمستقیم گفت: همکاری با واحدهای روابط عمومی و فرهنگی جهت انتشار مطالب آموزشی، شرح فعالیت‌ها و اخبار مربوط به بهداشت و درمان که از سوی مسئول بهداشت ندامتگاه صورت می پذیرد. برای مثال درج کلیه مطالب در تابلوهای مربوط به مراکز بهداری اندرزگاه‌ها و همچنین تابلوی روابط عمومی ندامتگاه اعم از اخبار مربوط بهداشت و درمان و همچنین مطالب بهداشتی سودمند در زمینه های مختلف از جمله پشگیری از اعتیاد و بیماری‌های پرخطر نظیر ایدز، هپاتیت، سل و سایر موضوعات بهداشتی مهم در خصوص بیماری‌های واگیر و غیرواگیر همواره صورت می گیرد.

نظری نمایش فیلم برای مددجویان را از مهمترین راه انتقال مطالب آموزشی عنوان کرد و افزود: در جلسات آموزش گروهی مربوط به برنامه درمان نگهدارنده با متادون و گروه‌های در معرض خطر که در کلینیک مثلثی که به وسیله روانشناسان برگزار می گردد با نمایش فیلم‌های آموزشی در مورد پیشگیری از اعتیاد و بیماری‌های پرخطر که از طریق مدار بسته واحد فرهنگی در بین برنامه‌های تلویزیونی جهت مددجویان ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، طی ماه گذشته تعداد 2 هزار و 560 مددجو به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم از کلاس‌های بهداشت و درمان ندامتگاه قزلحصار بهرمند می‌شوند.

انتهای پیام

کد N455449

وبگردی