آفتاب

سیلاب و رانش زمین درغرب ژاپن 18 کشته برجای گذاشت

سیلاب و رانش زمین درغرب ژاپن 18 کشته برجای گذاشت

تهران-ایرنا- اداره ملی پلیس ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد براثر وقوع رانش زمین و جاری شدن سیل ناشی از بارش های گرمسیری در مناطق کوهستانی ˈهیروشیماˈدرغرب این کشور 18 تن کشته و 13 نفر مفقود شدند.

به گزارش خبرگزاری کیودو،بارش های شدید طی 24 ساعت گذشته موجب سست شدن خاک و درنتیجه وقوع چندین مورد رانش زمین در ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد امروز به وقت محلی در مناطقی در هیروشیما شد که طی آن چندین نفر زنده درزیر گل و لای مدفون شده و یا براثر سیلاب جان باختند.

گفته می شود یک کودک 2 و 11 ساله ازجمله کشته شدگان هستند و یک مامور آتش نشانی 53 ساله نیز درحین عملیات امدادرسانی در منطقه ˈآسامینامی ˈ در هیروشیما جان باخته است.

همچنین شماری از ساکنین منطقه ˈآساکیتاˈ در نزدیکی منطقه ˈآسامینامیˈ که در جریان رانش زمین دراین مناطق گرفتار شده اند، خواستار یاری رسانی امدادگران شده اند.

براساس این گزارش، هم اکنون تمامی راههای ارتباطی در مناطق سیلاب زده مسدود شده و نیروهای امدادگر درتلاش برای امدادرسانی به افراد ساکن این مناطق هستند.

این درحالی است که وزارت دفاع ژاپن از اعزام حدود 30 تن از نیروهای دفاعی این کشور برای شرکت در عملیات نجات به مناطق آسیب دیده خبرداده و دولت نیز اعلام کرده درصدد اعزام 630 نفر نیروی اضافی به این مناطق است.

آساق*1450*1579*
کد N455438

وبگردی