آفتاب
عزام الاحمد:

اسرائیل مسئول شکست مذاکرات آتش بس است/بازگشت هیئت فلسطینی از قاهره

اسرائیل مسئول شکست مذاکرات آتش بس است/بازگشت هیئت فلسطینی از قاهره

رئیس هیئت فلسطینی مذاکره کننده در قاهره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئول شکست مذاکرات آتش بس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری معا، عزام الاحمد رئیس هیئت مذاکره کننده فلسطینی در مذاکرات آتش بس اظهار داشت: اسرائیل مسئول شکست مذاکرات آتش بس است.

وی نیمه های شب در یک کنفرانس خبری با اعلام این خبر افزود: هیئت فلسطینی نرمش زیادی از خود نشان داد و سلسله پیشنهادهایی را به میانجیگری مصری برای برقراری آتش بس مطرح کرد که آخرین آن در ساعت 5 بعد از ظهر روز سه شنبه صورت گرفت، اما پس از گذشت 9 ساعت از ارائه این پیشنهاد، طرف مصری واکنشی از سوی اسرائیل دریافت نکرد و این بیانگر نیت اسرائیل برای به شکست کشاندن مذاکرات است.

عزام الاحمد خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی می خواهد شروط خود را با زور و خشونت به هیئت فلسطینی و میانجیگر مصری تحمیل کند.

روسیا الیوم نیز گزارش داد که هیئت فلسطینی مذاکره کننده در قاهره صبح امروز مصر را ترک کرد. عزام الاحمد در این رابطه اعلام کرد که این اقدام به معنای عقب نشینی از مذاکرات نیست و میانجیگر مصری در صورتی که فضا را مناسب ببیند و پاسخ هایی را از طرف اسرائیل دریافت کند مذاکرات آتش بس را از سر خواهد گرفت و هیئت فلسطینی فورا به قاهره خواهد آمد.

وی درباره سفر ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به قاهره که قرار است چند روز آینده صورت گیرد نیز گفت: این سفر ارتباطی به مذاکرات ندارد و هدف از آن بررسی پس از توافقات آتش بس است.

عزام الاحمد درباره گذرگاه رفح گفت: ما در جریان مذاکرات آتش بس نقطه این موضوع را بررسی کردیم و پشت سر نهادیم.

 

کد N455429

وبگردی