آفتاب

ارتش پاکستان برگزاری مذاکره برای حل بحران این کشور را خواستار شد

ارتش پاکستان برگزاری مذاکره برای حل بحران این کشور را خواستار شد

همزمان با رشد سریع بحران سیاسی در پاکستان و رسیدن هزاران معترض ضد دولتی به ساختمان پارلمان، ارتش اسلام‌آباد امروز (چهارشنبه) برای حل وضعیت کنونی خواستار برگزاری مذاکره شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این بیانیه نادر کمی پس از آن منتشر شد که این معترضان ضد دولتی که خواستار برکناری نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان هستند، از تمامی موانع گذشته و به یک منطقه به شدت امنیتی در مرکز اسلام‌آباد رسیدند.

این مقامات پیشتر این معترضان را از ورود به "منطقه قرمز" که محل سکونت مقامات دیپلماتیک و دیگر ساختمان‌های مهم از جمله خانه نخست وزیر است، متوقف کرده بودند.

عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان و طاهر القدری، یکی از رهبران مذهبی هزاران تن از حامیان خود را به ورود به منطقه قرمز هدایت کرده‌اند.

احزاب سیاسی بزرگ برای حل این بن‌بست سیاسی خواستار شکیبایی و برگزاری مذاکره شده‌اند اما تاکنون تمام تلاش‌ها برای برگزاری چنین مذاکراتی ناکام مانده است.

ارتش پاکستان نیز برای حل بن‌بست حاکم خواستار مذاکرات موثر به خاطر منافع ملی و عمومی شده است. سخنگوی ارتش پاکستان گفت: وضعیت کنونی نیازمند شکیبایی، هوشیاری و خردمندی از سوی تمامی طرفین است.

ژنرال عاصم باجوا، سخنگوی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای گفت: ساختمان‌های موجود در منطقه قرمز سمبل دولت هستند و توسط ارتش محافظت می‌شوند در نتیجه حرمت این سمبل‌های ملی باید حفظ شود.

انتهای پیام

کد N455301

وبگردی