آفتاب
ناصر شهنازی در گفتگو با مهر:

هشدار برای والیبال به صدا در آمده بود/ شناخت کواچ از بازیکنان کافی نیست

هشدار برای والیبال به صدا در آمده بود/ شناخت کواچ از بازیکنان کافی نیست

مربی پیشین تیم ملی والیبال با تاکید بر این نکته که تنها راه ماندن تی ملی ایران در سطح بالای والیبال جهان افزایش مراودات بین‌المللی با تیم‌های مطرح دنیاست، گفت: به نظرم هشدار برای تیم ملی والیبال از دو بازی آخر لیگ جهانی به صدا در آمده بود. ضمن اینکه کواچ هنوز نتوانسته شناخت کافی از بازیکنان تیم ملی داشته باشد.


  ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دیدارهای تیم ملی والیبال در آمریکا خاطرنشان کرد: به نظرم وقتی ما به این سطح از پیشرفت رسیده‌ایم تنها راه ماندن در آن افزایش مراودات بین‌المللی است. ما باید در طول سال بارها با تیم‌های برزیل، آمریکا، روسیه، ایتالیا، لهستان و صربستان بازی کنیم. تیمی مثل آمریکا که قهرمان لیگ جهانی شده است واقعا والیبال کلاسیک را به اجرا در می‌آورد و بازی با آن برآورد خوبی برای مربیان بود تا بتوانند شرایط تیم ملی را مد نظر قرار دهند و به آنها که در لیگ جهانی کمتر بازی کردند فرصت بازی بدهند.






 
     
 






  وی اضافه کرد: هنوز هم فکر می‌کنم که کواچ شناخت زیادی از بازیکنان ایران ندارد. در بازی‌های تدارکاتی شاید برد و باخت اهمیت زیادی نداشته باشد ولی نباید ذهنیت باختن برای بازیکنان نهادینه شود. آمریکا در این تورنمنت از 29 بازیکن استفاده کرد و تنها در بازی آخر این تیم بود که برخی از بازیکنان اصلی به میدان رفتند ولی در همین بازی "لی" و بازیکن قدرتی این تیم حضور نداشتند.






  این کارشناس تصریح کرد: برای اینکه والیبال ایران به این سطح برسد تلاش زیادی صورت گرفت و زمانی که ولاسکو به ایران آمد به والیبال ایران شخصیت جهانی داد بنابراین ما باید آن را حفظ کنیم. همه ما باید به مربی جوان تیم ملی کمک کنیم تا بتواند ایران را در این سطح حفظ کند.






  شهنازی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج تیم ملی در آستانه رقابتهای جهانی لهستان نگران کننده نیست، گفت: دو بازی پایانی ایران در لیگ جهانی برابر آمریکا و ایتالیا برای من یک هشدار جدی بود چرا که مشکلات زیادی را در دریافت سرویس‌های محکم پرشی داشتیم. ضمن اینکه زمانی که حریف دریافت خوبی روی سرویس ما داشت هم در دفاع کارایی لازم را نداشتیم و این مشکل را در چهار بازی اخیر برابر آمریکا دیدیم.






  وی تاکید کرد: امیدوارم تیم ملی در رقابتهای جهانی لهستان نتیجه بگیرد و از حیثیت والیبال ایران دفاع کند که این باعث شادی همه اهالی والیبال می‌شود. به نظرم در این فرصت باقی مانده باید روی دریافت‌های اول کار کنند تا شرایط بهتر شود.



کد N455223

وبگردی