آفتاب

کمک به پناهندگان اوکراینی، اولویت وزارت امور اضطراری روسیه

کمک به پناهندگان اوکراینی، اولویت وزارت امور اضطراری روسیه

وزارت امور اضطراری روسیه در نظر دارد تا کمک‌های بشردوستانه به پناهندگان اوکراینی را افزایش داده و این اقدام را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری نووستی، ولادیمیر استپانوف، وزیر امور اضطراری روسیه با تاکید بر اینکه دولت مسکو از این طرح حمایت می‌کند، گفت: هم‌اکنون وظیفه اول ما کمک‌ به شهروندان اوکراینی حاضر در اراضی روسیه است و باید برای آن‌ها محل اسکان، کمک‌های پزشکی و دارویی و غذا فراهم کنیم.

وی افزود: این کار یک سال و نیم است که انجام می‌شود و روز به روز افزایش می‌یابد و اصلی‌ترین مساله در دستور کار ماست. روسیه همواره در ارائه کمک‌های بشردوستانه در جهان پیشقدم بوده است.

امروز (سه‌شنبه) روز جهانی بشردوستی است که در سال 2008 از سوی سازمان ملل به احترام کارکنان امدادی که در زمان انجام ماموریت کشته شده‌اند، تعیین شده است.

وزارت امور اضطراری روسیه با چندین سازمان بین‌المللی مختلف از جمله سازمان ملل و هیات پناهندگان و کمک‌های بشردوستانه آن، برنامه جهانی غذا، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) همکاری دارد.

روسیه هم‌اکنون میزبان 58 هزار پناهنده اوکراینی است که در کمپ‌های موقت در سراسر روسیه اسکان داده شده‌اند. به این آمار طی هفته گذشته حدود 6000 تن نیز افزوده شد که علت آن ادامه درگیری میان حامیان استقلال و نیروهای اوکراینی بود.

در اوایل اوت در سایه وخیم شدن شرایط انسانی در شرق اوکراین، روسیه از شورای امنیت درخواست کرد تا هیات بین‌المللی کمک‌رسان با کمک‌های روسیه تحت نظارت صلیب سرخ به مناطق بحران زده ارسال شود. در دوازدهم اوت 280 کامیون حامل 2000 تُن کمک از مسکو به سمت مناطق درگیر در اوکراین ارسال شد.

انتهای پیام

کد N455103

وبگردی