آفتاب

عزام الاحمد: اسرائیل باعث شکست مذاکرات صلح شد

عزام الاحمد: اسرائیل باعث شکست مذاکرات صلح شد

سرپرست هیأت مذاکره‌کننده فلسطینی در قاهره گفت، مذاکرات به منظور آتش‌بس در غزه با شکست روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، عزام الاحمد، سرپرست هیأت مذاکره کننده فلسطینی در قاهره که این اظهارات را پس از پایان آتش‌بس بین حماس و اسرائیل بیان کرد، افزود اسرائیل باعث شد این تماس‌ها که می توانست صلح را به دنبال داشته باشد، به شکست بینجامد.

وی با اعلام این که هیأت‌های مذاکره کننده از مصر خارج می‌شوند، اضافه کرد: این تصمیم اسرائیل بود که مذاکرات قاهره به شکست منجر شود.

رئیس هیأت مذاکره کننده فلسطینی در قاهره تاکید کرد که هیات اسرائیلی از نخستین روز مذاکرات در قاهره در حال طفره رفتن بود و قصد اختلاف میان اعضای هیات فلسطینی و تفرقه انداختن میان کرانه باختری و نوار غزه را داشت.

احمد افزود: به برادرانمان در مصر ابلاغ کرده ایم که قصد ترک قاهره را داریم؛ البته نه به نیت ترک مذاکرات و اعلام کرده‌ایم که هر وقت که آن ها بگویند و زمینه فراهم شود، حاضریم به قاهره بازگردیم و مذاکرات آتش را ادامه دهیم.

وی همچنین از آمریکا خواست دست از حمایت های خود از اسرائیل بکشد و بیش از این در منطقه فتنه گری نکند.

عزام احمد در رابطه با گذرگاه زمینی رفح نیز اظهار داشت: این موضوع با برادران مصری بررسی و به کلی حل و فصل شده است و اکنون منتظر توقف جنگ در غزه و اجرای توافق صورت گرفته در این باره هستیم.

احمد تاکید کرد که سفر محمود عباس به قاهره هیچ ارتباطی به روند مذاکرات آتش بس ندارد، بلکه مرتبط با حوادث و رخدادهای پس از توافق آتش بس است.

انتهای پیام

کد N455102

وبگردی