آفتاب

پسربچه گمشده اندونزیایی 10 سال پس از سونامی در آغوش خانواده

پسربچه گمشده اندونزیایی 10 سال پس از سونامی در آغوش خانواده

کوالالامپور- ایرنا – 10 سال پس از سونامی مرگبار اندونزی که باعث مرگ 230 هزار نفر در 14 کشور شد، گمشدگان در آغوش خانواده قرار می گیرند و پسربچه ای پس از یک دهه آوارگی پیداشد.

به گزارش ایرنا، این پسر هفت ساله که در سونامی استان آچه اندونزی ناپدید شده بود روز گذشته پس از 10 سال به آغوش خانواده بازگشت.

روزنامه جاکارتا پست روز چهارشنبه اعلام کرد این پسر که اکنون 17 ساله است در سونامی سال 2004 به همراه خواهرش ناپدید شد که خواهرش نیز ماه گذشته به آغوش خانواده بازگشته بود.

سونامی اقیانوس هند که در سال 2004 پس از وقوع زلزله در جزیره سوماترا رخ داد 230 هزار نفر را در 14 کشور کشت که 170 هزار نفر از این افراد از اهالی منطقه آچه اندونزی بودند.

جمالیه 42 ساله و سپتی رانگکوتی 52 ساله زن و شوهر این خانواده اندونزیایی ˈعارف پراتاما رانگکوتیˈ پسر هفت ساله خود را در سال 2004 به همراه ˈرولدهاتول جناحˈ خواهر چهار ساله وی هنگام برخورد امواج سونامی به خانه اشان در آچه از دست دادند.

دایی ˈرولدهاتول جناحˈ ماه گذشته پس از 10 سال به صورت تصادفی با دختر 14 ساله ای شبیه خواهرزاده گمشده خود مواجه شد.

این دختر پس از سونامی در جزیره ای دیگر توسط یک ماهیگیر نجات یافته و مادر سالمند خانواده در نزدیکی آچه از وی نگهداری کرده بود.

جمالیه نجات فرزندانش و بازگشت آنها به خانوده را یک معجزه از سوی خدا می داند و گفت که شب و روز برای بچه هایش دعا می کرده و می دانسته که آنها زنده هستند.

این خانواده پس از یافتن دختر بچه خود تصمیم گرفتند که تلاش برای یافتن پسر بچه خود را نیز آغاز کنند که در نهایت موفق به یافتن وی شدند.

این پسربچه سال ها به عنوان کودک خیابانی در شهر مدان جزیره سوماترا زندگی می کرده تا اینکه خانواده ای در خارج از فروشگاه خود با وی مواجه می شوند. این خانواده به این پسربچه اجازه می دهند در مغازه آنها زندگی کند و به او لباس و غذا داده اند.

این خانواده روز دوشنبه بار دیگر پس از 10 سال دورهم جمع شدند.

پخش تصویر این کودک در تلویزیون و شبکه های اجتماعی و شناسایی والدین باعث بازگشت وی به آغوش خانواده شد.

آساق**241**1611
کد N455090

وبگردی