آفتاب
یک مقام سازمان ملل:

جهان باید برای بازسازی غزه مصلحت گرایی سیاسی را کنار بگذارد

جهان باید برای بازسازی غزه مصلحت گرایی سیاسی را کنار بگذارد

نیویورک- ایرنا- سرپرست کمیته ویژه پناهندگان فلسطینی با یادآوری ابعاد فاجعه آمیز خرابی های غزه در اثر حملات وحشیانه نیروهای صهیونیستی به این منطقه، از رهبران جهان خواست تا مصلحت اندیشی های سیاسی را کنار گذاشته و بر تلاش خود برای ترمیم و بازسازی این ویرانی ها بیافزایند.

به گزارش ایرنا، ˈپیر کراهنبولˈ در نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل که به مناسبت روز جهانی انسان دوستی برگزار شد، خطاب به رهبران سیاسی جهان گفت: درسی که فجایع ماه گذشته به ما آموخته این است که میلیون ها انسان در این منطقه سزاوار برخورداری از یک زندگی بهتر هستند.

وی افزود: اکنون برای کمک به این مردم ستمدیده فرصتی در اختیار ما گذاشته شده، پس بهتر است تا زمان داریم از این فرصت استفاده کنیم.

وی ضمن ارائه گزارش کوتاهی از ویرانی های غزه به اعضای شورای امنیت سازمان ملل، یاد آورشد که این حملات دستکم 17 هزار واحد مسکونی در این منطقه را به کلی منهدم و یا به آنها خسارات سنگینی وارد کرده و بیش از 100 هزار تن از ساکنان این منطقه نیز بی خانمان شده اند.

کراهنبول که روز 16 ماه اوت (25مردادماه) برای سومین بار به این منطقه سفر کرده بود در بازگشت از این سفر به اعضای شورای امنیت گفت که افزایش خرابی ها در فاصله میان دو دیدار او از این منطقه به یک کابوس بیشتر شباهت داشته است تا یک صحنه واقعی.

این مقام ارشد سازمان ملل، برخورداری از حق ورود و خروج از خاک غزه و دسترسی به مایحتاج لازم را حق مسلم مردم این منطقه دانست و به صراحت بر این نکته تاکید کرد که تنها راه پایان دادن به خشونت ها و بازگردان ثبات و آرامش به این منطقه، گشودن گذرگاه های مرزی و خاتمه دادن به محرومیت ساکنان غزه از دسترسی به منابع و امکانات حیاتی آنهاست.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در فلسطین، از رهبران سیاسی جهان خواست تا با کنار گذاشتن مصلحت اندیشی های سیاسی و استفاده از فرصتی که در اختیار آنها قرار گذاشته شده، بر تلاش خود برای تحقق آرمان های مردم غزه و احقاق حقوق آنها بیافزایند.

اروپام-4-541 ** 2023
کد N455042

وبگردی