آفتاب

هشدار مقام اطلاعاتی سابق MI6 نسبت به حملات داعش علیه کشورهای غربی

هشدار مقام اطلاعاتی سابق MI6 نسبت به حملات داعش علیه کشورهای غربی

رئیس سابق واحد مبارزه با تروریسم سرویس اطلاعات خارجی انگلیس هشدار داد حملات هوایی غربی‌ها به مواضع شبه‌نظامیان داعش در شمال عراق باعث افزایش خطر حملات تروریست‌های خانگی در کشورهای غربی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ریچارد بارت، رئیس سابق واحد عملیات‌های مبارزه با تروریسم سرویس اطلاعات خارجی انگلیس موسوم به ام.آی. 6 در مصاحبه با پایگاه هافینگتن پست گفت: مداخله نظامی اخیر غربی‌ها علیه داعش در تایید گفته این افراطگران مبنی بر اینکه حکومت‌های بدی که ما با آن‌ها می‌جنگیم از سوی قدرت‌های خارجی پشتیبانی می‌شوند و در صورت نزدیک بودن سرنگونی آن‌ها دولت‌های خارجی با شما مقابله خواهند کرد، خواهد بود.

وی افزود: با این حملات افرادی که با بشار اسد یا نوری مالکی می‌جنگیدند اکنون با یک دشمن بزرگتر در قالب دولت‌های آمریکا و انگلیس روبرو هستند.

وی تاکید می‌کند: این استدلال که آن‌ها دست به حملات تروریستی در کشورهای غربی خواهند زد قدرتمندتر خواهد شد هرچند که لزوما چنین حملاتی اجتناب ناپذیر نخواهد بود.

این اظهارنظرهای انتقادی از سوی یکی از کارشناسان بلندپایه امور القاعده و گروه‌های مربوط به آن در انگلیس بر ضد اقدامات دیوید کامرون و باراک اوباما رهبران آمریکا و انگلیس به منظور اجازه به اقدام نظامی علیه داعش در شمال عراق است.

بارت هشدار داد: اقدام نظامی علیه داعش می‌تواند تهدید علیه مردمی که درغرب زندگی می‌کنند را افزایش دهد.

وی افزود: اگر داعش در نتیجه حملات هوایی غرب از موصل عقب‌نشینی کند قرار نیست که آن‌ها یکباره ناپدید شوند. آن‌ها همچنان جایی در خارج از دسترس ما باقی خواهند ماند.

وی عنوان کرد که شبه‌نظامیان اهل انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به خانه بازگشته و انگیزه بیشتری برای حمله به اهداف در غرب خواهند داشت.

بارت تصریح کرد: توجیح آن‌ها این خواهد بود:" اگر پای حملات هوایی در میان نبود ما وضعیت خوبی داشتیم و خلافت خود را در عراق تاسیس کرده بودیم چرا شما در کار ما دخالت کردید؟ اکنون ما در کار شما دخالت خواهیم کرد."

بارت با اشاره به این اظهار نظر کامرون مبنی بر اینکه درگیری میان گروه‌های تندرو مختص به جهان اسلام است، گفت: اگر اینگونه است پس ما در آنجا چکار می‌کنیم؟ جنگنده‌های عربستان کجا هستند؟ میان آنچه که دیوید کامرون می‌گوید با آنچه که به آن عمل می‌کند تناقض وجود دارد.

انتهای پیام

کد N454852

وبگردی