آفتاب

پیام هاشمی رفسنجانی به تجمع‌کنندگان مقابل ساختمان سازمان ملل

پیام هاشمی رفسنجانی به تجمع‌کنندگان مقابل ساختمان سازمان ملل

فارس نوشت:

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پیامی به تجمع گروه‌ها و نهادها در مقابل ساختمان سازمان ملل، سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات اسرائیل در غزه را شگفت‌انگیز و عکس‌العمل‌های مردم به این جنایات را برخاسته از احساسات پاک انسانی خواند.

متن پیام به شرح زیر است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم

از روزی که غربی‌ها با هدف دور کردن صهیونیست‌های زیاده‌خواه از زندگی خویش، آتش وجود این جماعت افراطی را در دامن منطقه انداختند، بیش از نیم قرن می‌گذرد و در همه‌ی این دوره‌ها، جنایت، ویژگی اصلی آن‌ها و سکوت و حتی گاهی حمایت از جنایتکاران، عادت مجامع بین‌المللی بوده است.

تازه‌ترین جنایت آنان آتش باران غزه و کشتن مردم مظلوم، مخصوصاً زنان و کودکان است که باز هم مدعیان حقوق بشری سکوت کرده‌اند و شگفتا که بعضی از قدرت‌های جهانی، این جنایت‌ها را دفاع صهیونیست‌ها می‌دانند و بر آن تأکید می‌کنند.

تجمع خودجوش و اعتراض آمیز شما گروه‌های مردم نهاد، دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران و همکاران گروه‌های امدادی در هلال احمر و سازمان بهزیستی، برخاسته از احساسات پاک انسانی است که وقتی مظلومی را می‌بینید، به فرموده قرآن و اسلام برای حمایت از آن می‌ایستید.

با تشکر از ابتکار عمل شما، امیدوارم مجامع بین‌المللی، مخصوصاً در سازمان ملل بیدار شوند و جلوی این همه ناحقی‌ها را بگیرند.

 

23503

کد N454835

وبگردی