آفتاب
آیت الله جوادی آملی:

باید با اتکا به تمدن قوی خود موجب توسعه در تمامی عرصه ها شویم

باید با اتکا به تمدن قوی خود موجب توسعه در تمامی عرصه ها شویم

قم ـ ایرنا ـ آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید تاکید کرد: نباید منتظر پایان یافتن تحریم ها از سوی غرب بمانیم بلکه باید با اتکا به تمدن قوی خود موجب توسعه در تمامی عرصه ها شویم.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکزخبر حوزه، وی روز سه شنبه در دیدار با مدیران و کارکنان مخابرات استان تهران با بیان اینکه نباید تحریم ها مانع توسعه و پیشرفت کشور شود خواستار تلاش مسوولان برای فاصله گرفتن از تحریم های غرب و پیشرفت کشور شد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 در فرودگاه مهرآباد بیان داشت: نباید با وجود رشد و توسعه علمی، شاهد از بین رفتن هموطنان خویش در حادثه سقوط هواپیما باشیم؛ زیرا ایران تمدن ارزشمند خود را در طول سال های متوالی نشان داده است.

وی ادامه داد: امروز وظیفه همگان است تا به سوی توسعه حرکت و دیگران را نیز به سوی علم و آگاهی تشویق کنند.

آیت الله جوادی آملی گفت: تا چه زمانی باید منتظر باشیم تا قدرت های غربی با اعمال نفوذ بر ما، اهداف و توانایی ایران را کمرنگ جلوه دهند و اگر به فکر این هستید که دیگران موجب پیشرفت شما شوند، اشتباه است.

وی با بیان اینکه امروز خطر جهل و دشمن در جهان مطرح است، خاطرنشان کرد: برای رهایی از جهل باید علم را سرلوحه کار قرار داده تا با شناخت دشمن بتوانیم به سوی آبادانی حرکت کنیم.

وی با بیان این که اسلام ستون های فرعی و اصلی این نظام مقدس را مشخص کرده است، افزود: برای تبیین این ستون ها علاوه بر توجه به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مقوله اجرایی نیز مورد توجه قرار گرفته که یکی از این ستون ها، توجه به موضوع نماز است.

وی گفت: نماز ستون دین است، زیرا هم اصول دین در آن مورد توجه قرار گرفته و هم فروع دین و انسان می تواند از طریق اسرار وجودی نماز به حقایقی برسد که در هیچ کتاب و تفسیری دیده نشده است.

آیت الله جوادی آملی گفت: بعد از توجه به نماز به عنوان ستون محکم حفظ نظام، برای رسیدن به مسائل اعتقادی و اخلاقی نیازمند توانایی و اراده اجرایی هستیم و همین اراده با حضور مردم به عنوان ستون دیگر محقق می شود.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: امروز باید برای رشد و توسعه کشور کوشش کرد و پیشرفت را سرلوحه کار قرار داد، زیرا ایران کشوری با سابقه است و ظرفیت تربیت دانشمندان فعال و موفق را دارد.ک/1

569/ 550/ 3404
کد N454820

وبگردی