آفتاب

مجوز اعمال خشونت علیه تظاهرات ضددولتی در پایتخت پاکستان صادر شد

مجوز اعمال خشونت علیه تظاهرات ضددولتی در پایتخت پاکستان صادر شد

اسلام آباد – ایرنا – بعد از تهدید رهبران احزاب مخالف دولت پاکستان به کشاندن موج تظاهرات دولتی به «منطقه قرمز» پایتخت، نیروهای پلیس مجوز اعمال خشونت علیه تظاهر کنندکان را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، در این مجوز که امضای یکی از عالی ترین مقامات نهاد اجرای قوانین پاکستان زیر آن درج شده، آمده است: نیروهای پلیس مستقر در منطقه قرمز اسلام آباد مجاز هستند در صورتی که تظاهر کنندگان قصد ورود به این منطقه را داشتند، از گلوله های پلاستیکی، گاز اشک آور و باتوم برای مقابله با آنها استفاده کنند.

از عصر سه شنبه تعداد زیادی از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی ویژه مجهز به تجهیزات ضدشورش در ورودی های منطقه قرمز مستقر و در حال آماده باش هستند.

منطقه قرمز اسلام آباد شامل ساختمان ها و مراکز مهم دولتی، پارلمانی، کاخ های نخست وزیری و ریاست جمهوری، مراکز قضایی، سفارتخانه ها و اقامتگاه های دیپلمات های خارجی است.

تامین امینیت این منطقه به سه بخش تقسیم شده و نیروهای پلیس امنیتی لایه بیرونی این منطقه را برعهده دارند که در صورت تلاش تظاهرکنندگان برای ورود به منطقه قرمز، نیروهای پلیس خط مقدم مقابله با آنان خواهند بود.

لایه دوم امنیتی منطقه قرمز به نیروهای امنیتی ویژه سپرده شده و مسوولیت حفظ امنیت قلب این منطقه نیز، ساعاتی پیش و براساس اعلام رسمی از سوی دولت، به نیروهای ارتش واگذار شد.

عمران خان و طاهر القادری رهبران دو حزب مخالف تحریک انصاف و جنبش مردمی پاکستان شب گذشته اعلام کردند که سه شنبه (امروز) موج تظاهرات ضد دولتی را به سمت منطقه قرمز هدایت خواهند کرد.

دولت از چند روز قبل ضمن هشدار جدی نسبت به هرگونه تلاش تظاهرکنندگان برای نزدیک شدن به منطقه قرمز، اعلام کرده است که حفظ امنیت این منطقه، خط قرمز دولت است و در صورت تلاش تظاهرکنندگان برای ورود به این منطقه، تمام نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش مستقر در پایتخت وارد عمل خواهند شد و هرگونه تبعات ناگوار ناشی از آن بر عهده برگزارکنندگان تظاهرات خواهد بود.

آساق*1*274**1723**1517
کد N454812

وبگردی