آفتاب
سفیر اندونزی:

اندونزی نیاز به فناوری ایران دارد

اندونزی نیاز به فناوری ایران دارد

سفیر اندونزی در تهران با اشاره به موفقیت های ایران در عرصه های مختلف گفت کشورش نیاز به تجربیات و مهارت های فنی ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیان ویرنگجوریت سفیر اندونزی در تهران در گفتگو با روزنامه تهران تایمز بر نیاز کشورش به تجربیات علمی و فن آوری ایران تاکید کرد.

وی گفت: ایران در زمینه های زیرساخت ها به ویژه در زمینه زیرساخت های بخش انرژی، حمل و نقل، نانوتکنولوژی و آب کشور توسعه یافته ای است.

سفیر اندونزی تاکید کرد: کشورش نیاز به تجربیات و مهارت های ایران در بخش های ذکر شده دارد.

وی که به مناسبت سالگرد استقلال اندونزی از استعمار هلند در 17 آگوست 1945 سخن می گفت با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در کشورش یکی از مهمترین دغدغه های رییس جمهور جدید کشورش را ریشه کنی فساد خواند.

ویرنگجوریت در ادامه ایران و اندونزی را دارای شباهت های زیادی دانسته و با اشاره به روی کار آمدن دولت آقای حسن روحانی گفت: با روی کار آمدن وی برای ایران شروعی جدید آغاز شد.

وی همچنین تاکید کرد ایران همواره برای اندونزی جایگاه ویژه ای داشته است، اما ما در گذشته از این زمینه استفاده خوبی نکرده ایم.

وی با اشاره به زیرساخت های قوی ایران در زمینه تولید برق گفت: ما نیاز زیادی به نیروگاه داریم چون کشور ما یک کشور جزیره ای است ما در این خصوص نیاز به نیروگاه های برق شما داریم.

سفیر اندونزی همچنین در بخشی از اظهاراتش با اشاره به جنگ غزه و کشتار مردم فلسطین توسط نظامیان صهیونیست گفت: باور کنید تعهدات ما به مردم فلسطین، وضعیت غزه و تعهد ما درباره درگیری های غزه هنوز همان است و هیچ تغییری نکرده است. اندونزی از همان ابتدا سعی کرده در قالب جنبش عدم تعهد یک راهکار صلح آمیز برای موضوع فلسطین پیدا کند.

وی کمک های کشورش به فلسطینیان را بیشتر آموزشی خوانده و در و رنج مردم فلسطین را درد و رنج مردم کشور خودش خواند.

کد N454674

وبگردی