آفتاب
علوی:

عزم جدی وزارت اطلاعات در برخورد با دشمنان نظام اسلامی/ در شلیک به قلب دشمن ذره ای تردید وجود ندارد

عزم جدی وزارت اطلاعات در برخورد با دشمنان نظام اسلامی/  در شلیک به قلب دشمن ذره ای تردید وجود ندارد

رشت - خبرگزاری مهر: وزیر اطلاعات با بیان اینکه رویکرد وزارت اطلاعات در دولت تدبیر و امید، مبتنی بر شرع، اخلاق و قانون است گفت: عزم وزارت اطلاعات در برخورد با دشمنان نظام اسلامی جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود علوی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان افزود: کار اطلاعاتی با رعایت احکام شرعی و ارزش های اخلاقی، خسارت کمتر و دستاورد بیشتری دارد.

وی با اشاره به فقدان چارچوب های محدودکننده در دستگاه های امنیتی کشورهای دنیا افزود: در ایران، کار اطلاعاتی چارچوب هایی بر پایه احکام شرع و ارزش های اخلاقی دارد که همین امر، موجب خیر و برکت برای جامعه خواهد بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: نامگذاری سال ها از سوی رهبری، مهندسی نقشه راه آن سال است که مسوولان باید با همدلی و هم افزایی در جهت تحقق آن بکوشند.

وی یکی از مولفه های بسترساز تحقق شعار سال مورد تاکید رهبری را بحث امنیت عنوان و اضافه کرد: همانگونه که در آیات نورانی قرآن بویژه در سوره مبارکه قریش پیوند فرهنگ، اقتصاد و امنیت را مشاهده می کنیم؛ باید این مهم را در امور جامعه خویش نیز دنبال کنیم.

علوی در ادامه فرهنگ را بنای سایر بنیان ها خواند و گفت: اگر بخواهیم جامعه از اقتصاد پویا و فرهنگ اثرگذار برخوردار باشد؛ باید به موضوع امنیت پایدار به طور جدی توجه کنیم.

وی همچنین به تاکید شرع مقدس اسلام مبنی بر عدم ورود به حریم خصوصی مردم اشاره و بیان داشت: رویکرد وزارت اطلاعات نیز توجه به آموزه های قرآنی، سیره نبوی و ائمه اطهار است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اسلام به دنبال این نیست که دیواره عصمت و عفت جامعه مخدوش شود، افزود: نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون بار سنگین تولید امنیت را بر عهده وزارت اطلاعات گذاشته و باید این مهم، به درستی مورد توجه باشد.

وی اذعان داشت: اگر در کشور، امنیت حکمفرماست؛ به دلیل همت بالای سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش شبانه روزی آنهاست.

حجت الاسلام علوی عدم تشویش خاطر مردم و برقراری آرامش در جامعه را یکی از موارد مهمی دانست که مورد توجه وزارت اطلاعات است.

وی ادامه داد: نباید به بهانه برقراری امنیت، عرصه را بر مردم تنگ کنیم بلکه باید بکوشیم امنیت را همراه با شادکامی برای شهروندان فراهم کنیم.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: اگر می خواهیم امنیت پایدار در جامعه برقرار شود، باید به مردم شخصیت دهیم و زمینه رضایتمندی آنان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام علوی با اشاره به عزم جدی وزارت اطلاعات در برخورد با دشمنان نظام اسلامی، گفت: با دشمنان به مصداق اشداء علی الکفار برخورد می کنیم و در شلیک به قلب دشمن، ذره ای تردید نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی و هم افزایی تمامی مدیران شاهد رشد کشور باشیم.

وزیر اطلاعات انسجام و همگرایی بین دولت و مجلس، دولت و قوه قضاییه و سایر ارکان نظام اسلامی را شاهدی بر حرکت هماهنگ نظام برای پیشرفت کشور عنوان کرد

حجت الاسلام علوی همچنین خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر را گرامی داشت و از بزرگان استان گیلان همچون آیت الله بهجت فومنی، آیت الله محمدی گیلانی و مرحوم آیت الله احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان یاد کرد.

كاهش نرخ بيكاري در گيلان در دولت تدبير و اميد

استاندار گيلان نیز در این جلسه با اشاره به كاهش نرخ بيكاري در گيلان در دولت تدبير و اميد گفت: در تلاشيم اين نرخ همچنان روند نزولي خود را در استان طي كند.

محمدعلي نجفي رفع بيکاري و اشتغال زايي را يکي از بزرگ ترين دغدغه هاي مديريت استان خواند و افزود: بيکاري در گيلان طي سال 92 ،  6  / 13 درصد بوده که نسبت به سال 91 دو درصد کاهش داشته که مي کوشيم با حمايت از توليد و اشتغال و سرمايه گذاري، زمينه کاهش بيش از پيش بيکاري را فراهم کنيم.

وي کسب رتبه نخست گيلان در بخش بهبود فضاي کسب و کار از سوي مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي را اتفاقي بزرگ عنوان کرد وگفت :تلاش ميكنيم اين فضا بيشتر در خدمت توليد واشتغال قرار گيريد تا نرخ بيكاري همچنان روند نزولي خود را در استان طي كند .

 نجفي با اشاره به تاکيد رييس جمهوري مبني بر ضرورت آماده سازي جامعه براي رونق توليد و خروج از رکود گفت: با متعادل کردن قيمت ها در بازار و مهار تورم، توانسته ايم آرامشي نسبي در گيلان برقرار کنيم.

وي همچنين آرامش و امنيت کشور و استان را مديون تلاش هاي بي وقفه سربازان گمنام امام زمان (عج) دانست و از اهتمام آنان به برقراري آرامش قدرداني کرد و گفت: در فضاي آرام است كه مي توان بدون دغدغه به كار و تلاش پرداخت.

 نجفي همچنين به شعار امسال تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي از سوي رهبري اشاره و اضافه کرد: با پرهيز از بداخلاقي در جامعه و توجه به تعقل گرايي و مشارکت همراه با همفکري براي تحقق سياست هاي بزرگ دولت به منظور ايجاد نشاط در جامعه و تحقق عزم ملي تلاش کرده ايم.

استاندار گيلان با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتي مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب گفت: تاکيد آموزه هاي ديني بر رعايت قناعت است و بايد از اسراف جلوگيري و نسبت به اجراي اصل 44 قانون اساسي ملزم باشيم.

وي دستيابي به اقتصاد دانش بنيان، تبديل ايده به خلاقيت، پرهيز از کارهاي زائد و هزينه بردار و توجه به توليدات داخلي و حمايت از آنها را يکي از رويکردهاي مهم در استان عنوان کرد.

وي خودباوري، خودکنترلي، تلاش مضاعف و عشق به فعاليت و توجه به سرعت، دقت، سلامتي و پاکدستي را از رويکردهاي مورد توجه در بخش مديريت جهادي در گيلان عنوان کرد.

استاندار گيلان در توضيح دستاوردهاي اقتصادي استان بويژه در بخش کشاورزي، به دو محصول راهبردي چاي و برنج گيلان اشاره و بيان کرد: براي نخستين بار، يکصد و 60 ميليارد تومان در بخش چاي اختصاص يافت که نه تنها امري کم سابقه بلکه بي سابقه بوده است.

وي اين توفيق را مرهون همياري دولت و مجلس ذکر و اظهار کرد: امسال با وجود خشکسالي، توانستيم سال موفقي را در بخش برنج پشت سر بگذاريم.

نجفي با بيان اينکه تاکنون 75 درصد برنج گيلان برداشت شده، ابراز اميدواري کرد که با همدلي و وحدت و مديريت جهادي شاهد رشد فزون تري در اين بخش باشيم.

وی پيگيري و اجراي عمليات جمع آوري آب هاي سطحي شهرهاي استان و کلانشهر رشت، مباحث مربوط به مطالعه و ساماندهي سواحل دريا و نيز بررسي ، احداث و گسترش استفاده از سدهاي لاستيکي در کنار انواع ديگر سدها بمنظور مهار رودخانه هاي محلي و فصلي و تبديل استان به پايلوت اجراي اين نوع سدها را از جمله فعاليت هاي برجسته عمراني استان ذکر کرد.

استاندار گيلان همچنين با اشاره به اينكه پيشرفت ها و تحولات علمي خوبي با درايت وزير علوم در استان به وقوع پيوسته است.ابراز اميدواري کرد اين تحولات مثبت و رو به رشد، با ادامه حضور دکتر فرجي دانا در وزارت علوم استمرار يابد.

وي شخصيت هايي همچون آيت الله بهجت فومني، پروفسور سميعي، پروفسور رضا، مرحوم صابري فومني را از بزرگان فرهنگي گيلان ذکر و اضافه کرد: کسب رتبه هاي برتر دانش آموزان گيلاني در کنکور سراسري سال 93 يکي ديگر از افتخارات استان در حوزه آموزشي است.

در پايان اين جلسه مديرکل جديد اطلاعات استان گيلان معرفي و از خدمات مديرکل پيشين قدرداني شد.

حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات همچنین امروز (سه شنبه) با حضور در گلزار شهدای رشت، به مقام شامخ شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

وزیر اطلاعات همچنین با حضور در بیت آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با وی دیدار و گفتگو کرد.

کد N454646

وبگردی