آفتاب
محمدعلی بهمنی:

شعر بهبهانی تا همیشه می‌ماند

شعر بهبهانی تا همیشه می‌ماند

محمدعلی بهمنی می‌گوید سیمین بهبهانی در وزن دوری (متناوب) نوآوری ایجاد کرده و شعر او تا همیشه به یادگار خواهد ماند.

این شاعر در پی درگذشت سیمین بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: خانم بهبهانی در نهایت توانستند شکلی از غزل روزگارمان را برای ما به یادگار بگذارند که در وزن دوری شکلی راحت‌تر و کاربردی بهتر را ایجاد کرده است. برای تعریف وزن دوری و کاری که سیمین بهبهانی انجام داده، زمان زیادی نیاز است اما همین بس که این شکل شعری فرصتی است برای نسلی که می‌خواهد غزلش تفاوتی با غزل گذشته داشته باشد و آن‌چه را که در شعر گذشته تا امروز به وجود آمده تکرار نکند.

او در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، اگر قبول داشته باشیم تنها صداست که می‌ماند، بهبهانی صدایی است که تا همیشه باقی می‌ماند و این رفتن‌ها‌ بایدهایی است که منتظر همه ماست و مهم این است که بیاندیشیم آیا صدایی داریم و توانسته‌ایم صدایی باشیم که به یادگار بمانیم و اگر این صدا تأثیرگذارتر باشد، مانند صدای سیمین بهبهانی، بهتر است.

بهمنی همچنین گفت: این ماندگاری اتفاق کوچکی نیست و نشان می‌دهد انسان باید بیش‌تر بیاندیشد که برای فرداهایی که نیست چه بر جا می‌گذارد و بهبهانی در این زمینه موفق است.

سیمین بهبهانی بامداد امروز (سه‌شنبه، 28 مردادماه) در سن 87سالگی بر اثر ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان پارس تهران درگذشت.

محمدعلی بهمنی

انتهای پیام

کد N454578

وبگردی