آفتاب

انتخابات زود هنگام پارلمان کریمه 24 سپتامبر برگزار می‌شود

انتخابات زود هنگام پارلمان کریمه 24 سپتامبر برگزار می‌شود

یکی از اعضای مجلس وزیران کریمه اعلام کرد، برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات محلی در کریمه برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده است. این انتخابات جریان الحاق سیاسی جمهوری کریمه به روسیه را نهایی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، روسلان بالبک، جانشین رئیس شورای وزیران گفت: این انتخابات تایید می‌کند که کریمه قسمتی از سیستم قانونی فدراسیون روسیه است. این انتخابات به شدت برای جامعه کریمه و تکمیل الحاق سیاسی که ثابت می‌کند ما بخشی از روسیه هستیم، مهم است. این انتخابات همچنین ثابت می‌کند که جریان الحاق سیاسی کریمه برگشت ناپذیر است و روابط سابق کریمه با اوکراین را منفصل می‌کند.

مردم کریمه روز 24 سپتامبر در اولین انتخابات بعد از "اتحاد دوباره" و الحاق به روسیه به "شورای حکومتی جمهوری" رای خواهند داد.

این انتخابات زود هنگام براساس سیستم رای دهی مختلط اجرا می‌شود که در آن 50 تن از لیست احزاب و 25 تن از حوزه‌های انتخاباتی و براساس اکثریت آرا انتخاب می‌شوند. پیشتر توافق شده بود تا تعداد کرسی‌های شورای حکومتی از 100 به 75 کاهش یابند.

روسلان بالبک هشدار داد، انتخابات ماه سپتامبر احتمالا هدف تحریک‌های سیاسی قرار خواهد گرفت تا قانونی بودن اقدامات آن زیر سوال رود.

کریمه یکی از جمهوری‌های اسبق اوکراین است که مردم آن بعد از کودتای فوریه در کی‌یف از قبول مشروعیت مقامات خودداری کردند و در ماه مارس، دو روز پس از رفراندوم استقلال، یک معاهده الحاقی با روسیه را به امضا رساند.

در این رفراندوم، 97 درصد رای دهندگان کریمه به الحاق این منطقه به روسیه رای دادند.

انتهای پیام

کد N454570

وبگردی