آفتاب

زواوی: تجاوز صهیونیست‌ها به غزه موجب وحدت بیش‌تر فلسطینیان شده است

زواوی: تجاوز صهیونیست‌ها به غزه موجب وحدت بیش‌تر فلسطینیان شده است

سفیر فلسطین در تهران گفت: تجاوز اسراییل به غزه باعث وحدت بیش‌تر میان فرزندان فلسطین شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صلاح زواوی صبح سه‌شنبه در همایش "مقاومت تا پیروزی" بیان کرد: نبرد ما با این دشمن (رژیم صهیونیستی) به زمان یا مکان محدود نمی‌شود چرا که این دشمن با تداوم تجاوزاتش طرح بین‌المللی را اجرا می‌کند که بر پایه ماهیت پایگاهی نظامی برای آن دسته از کشورهایی است که آن را تاسیس کرده و هم‌چنان به حمایت‌های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و دیپلماتیک به آن می‌پردازند.

او افزود: این‌گونه بود که این طرح آغاز شد و این تقدیر ملت فلسطین بود که با این طرح مقابله کند. طرحی که دارای اهداف استعماری است و به میهن فلسطین محدود نیست بلکه بر حسب نقشه ارباب این دشمن برای اردن، سوریه، لبنان، سیناء، عراق و بخشی از سرزمین‌های ایرانی نیز برنامه‌هایی دارد. بدین ترتیب ما با این طرح خطرناک مقابله کردیم و صدها هزار شهید ، زخمی و جانباز علاوه بر سرزمین مقدس‌مان به نام امت عربی و اسلامی و به نیابت از آن در این راه دادیم و هم‌چنان در ایفای این نقش ملی، قومی، مذهبی و انسانی استواریم.

زواوی گفت: اما حال اختلافات پایان یافته و حکومت وحدت ملی برپا شده و با وجود این که در آغاز راهیم ولی این دشمن جنگی را علیه ما آغاز کرد که به کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 48 محدود نبوده بلکه به نوار مقاوم غزه رسیده است. این دشمن خیال می‌کرد با ضربه‌های دردناکی که به ملت‌، شهرها، روستاها، مدارس، مساجد و خانه‌های فرزندان ملت فلسطین وارد می‌کند و محاصره ظالمانه‌ هفت ساله به نوار غزه باعث خواهد شد که ملت ما تسلیم شده و در برابر آن زانو می‌زند اما ملت و مقاومت شجاع و متحد، این دشمن و هم پیمانان و هوادارانش را غافلگیر کرد و رویارویی غیرمنتظره‌ای را در برابر این دشمن به نمایش گذاشت و آسمان و زمین و شهرهای غصب شده و شهرک‌های آن زیر ضربه‌های مقاومت شجاعانه ما قرار گرفت، امری که به نتایج بسیار حائز اهمیتی منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر این که هم اکنون دوران پایان این رژیم جعلی آغاز شد، به نشانه‌های این آغاز اشاره کرد و گفت: برای این آغاز نشانه‌هایی وجود دارد اولاً‌ این که دشمن در برابر انتقادهای بین‌المللی قرار گرفت که این انتقادات شامل بارزترین هم‌پیمان خود یعنی ایالات متحده امریکا است و تظاهرات گسترده علیه تجاوز این رژیم در جهان برگزار شده است. دوم این که درست است که ما بیش از 2000 هزار شهید و 10 هزار زخمی داده‌ایم و بیش‌تر از چهل مسجد و تعداد زیادی از مدارس مورد تخریب قرار گرفت، و آمار بزرگی از شهدای زن، کودک و کهن سالان وجود داشت اما عکس العمل‌های فلسطینی حتمی از سوی خانواده‌هایی که نصف اعضای خود را از دست داده است حاکی از این بود که با وجود این که فرزندان شهیدی را داشتیم اما از سوی گروه‌های مبارز به مقاومت بیش‌تری دعوت می‌شود و آن‌ها نقش تاریخی افتخارآمیز خود را ایفا می‌کنند. سوم این که در مذاکرات قاهره که هم اکنون به طور غیرمستقیم بین هیات متحد فلسطینی و هیات صهیونیستی و به درخواست خود صهیونیست‌ها در حال جریان است، شاهد پایبندی به پیش‌شرط‌های فلسطینی هستیم که در راس آن تاکید بر داشتن سلاح مقاومت و نقش آن و تاکید بر پایان دادن به این محاصره ظالمانه برای نوار غزه، ورود و خروج آزادانه و کمک‌های غذایی، دارویی و سایر اقلام است.

سفیر فلسطین در تهران در ادامه درباره نشانه‌های دیگر سقط رژیم صهیونیستی گفت: چهارم این که برخلاف آن چه دشمن تصور می کرد که معتقد بود با این تجاوز وحدت فلسطینی را تخریب خواهد کرد این تجاوز باعث شد وحدت بیش‌تری بین فرزندان فلسطین اشغالی 48 و کرانه باختری و نوار غزه و ملت فلسطین در پناهگاه‌های جهان به وجود بیاید. پنجمین نشانه‌ تاکید بر آزادی هزار اسیر ازجمله قهرمانان اسیری است که اخیراً‌ آزاد شده بودند و بین آن‌ها 30 نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین که در کرانه باختری و بیت‌المقدس بازداشت شدند، بودند. ششم با وجود تعلل و تردید در موضع‌گیری‌های عربی و اسلامی در حمایت از ملت فلسطین در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی اما ایستادگی مقاومت باعث شد موضع‌گیری‌های بهتری از سوی این کشورها اتخاذ شود. هرچند ما به وحدت موضع‌گیری‌ها و امکانات و اراده در تصمیم گیری عربی و اسلامی امید داشتیم تا برای تمام کشورها و ملت‌های‌مان در ناکام کردن این دشمن غاصب و از بین بردن این غده سرطانی از تنه عربی و اسلامی سهم واقعی باشد.

وی گفت: این رژیم جعلی امنیت و ماه عسل خود را از دست داد زیرا که ملیون‌ها شهرک‌نشین و اشغالگر در نتیجه هراس از موشک‌های مقاومت به پناهگاه‌های زیر زمینی گریختند، امری که باعث خواهد شد مهاجرت‌های متوالی از رژیم صهیونیستی و از سوی مهاجرانی که به آن می آمدند و به سمت کشورهای مبدا خود بازگردند. علاوه بر آن با پایان این تجاوز مرحله جدیدی در تاریخ فلسطینی و عربی و اسلامی شکل خواهد گرفت، امری که باعث می‌شود به تناقض‌های قبیله‌یی، عشایری، طایفه‌گری مذهبی و اختلاف‌های گوناگونی که در جهان اسلام وجود دارد پایان داده شود. به طوری که آن گونه که خداوند خواسته است بهترین امتی باشیم که برای جهانیان پدید آمدیم.

زواوی افزود: این اولین گام جدی خواهد بود که در تاریخ رویارویی ما با این دشمن در راه ناکام کردن این طرح بین‌المللی که در سرزمین فلسطین ما به اجرا در آمده است و باعث خواهد شد امت و نیروهای آن در این راه متحد شوند و پیروزی در مرحله‌های دیگر ان‌شاء‌الله. این دستاوردها بدون حمایت‌های مادی، نظامی، سیاسی و دیپلماتیک برادران عرب و مسلمان و در مقدمه آن‌ها جمهوری اسلامی ایران محقق نمی‌شد. به خصوص که در راس این کشور عزیز این امام عزیز که با آن جشنی خواهیم گرفت پس از این که با ایشان و به همراه ایشان آرزوی امام راحل مبنی بر نماز خواندن در مسجد آزاد شده الاقصی را محقق کنیم، و همانگونه که پیامبر اکرم « ص» به پرچم‌های سیاهی اشاره کرد که از سرزمین خراسان ظاهر و به جز در «ایلیا» یعنی بیت المقدس توقف نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N454568

وبگردی