آفتاب

حمایت شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) استان اردبیل از عملکرد فرجی دانا

حمایت شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) استان اردبیل از عملکرد فرجی دانا

شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) استان اردبیل در بیانیه‌ای با اشاره به طرح استیضاح دکتر فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اعلام کرد: استقرار و تقویت دولت برآمده از رای و نظر مردم، مطالبه اساسی ملت از رکن رکین جمهوریت نظام بود.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است، بی‌شک انتخابات 24 خرداد 92 که نقطه عطفی در ابراز علاقه ملت به نظام و پاسداشت ارزش‌ها و اعلام ندای آزادی خواهی و بازگشت به عقلانیت بود، برگ زرین دیگری در تاریخ این مرز و بوم رقم زد.

این شورا در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه از مرور نحوه تعامل مجلس با دولت در یکسال سپری شده از عمر آن بدست می‌آید، دارای کمترین نشانه از دریافت پیام ملت در آن انتخابات باشکوه است. بر همین اساس طرح استیضاح یکی از وزیران با کفایت و کاردان کابینه در شرایطی که دولت درگیر حل مشکلات اقتصادی داخلی و بحران‌های سیاسی خارجی به جا مانده از بی‌تدبیری‌های گذشته است در همین راستا ارزیابی می‌گردد.

حضور شخصیت علمی، خوش سابقه و متعهد چون دکتر فرجی دانا در راس وزارت کلیدی علوم، موجی از نشاط و امید را به فضای دانشگاه‌های کشور بازگرداند. دفاع از حریم آزادی در کانون علمی کشور، رفع تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های به جا مانده از قبل، قدردانی ملت و دانشگاهیان را بهمراه داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تلاشها و اقدامات افتخارآمیز در حالی با بهانه جویی‌ها و تسویه حساب‌های جناحی مواجه گردیده که همین اقلیت تندرو مخالف دولت در هشت سال حاکمیت دولت مطلوب خود از هرگونه بی‌عدالتی و پایمال شدن حقوق حقه ملت به سادگی عبور نمودند که البته اقدامات آنان از چشمان تیزبین ملت مغفول نبوده و نخواهد ماند. اکنون که این اقلیت دلواپس عزم خود را در جلوگیری از پیشبرد اهداف دولت و اصلاح طلبان جزم نموده‌اند بدانند که این اقدامات جز به ایجاد فضای تند سیاسی در جامعه نخواهد انجامید و نظام را از خدمات ارزشمند آقای دکتر فرجی دانا محروم خواهد ساخت.گرچه نتیجه استیضاح هر چه باشد، بی‌تردید نام این وزیر لایق در حافظه تاریخی ملت و تارک علم و دانش کشور خواهد درخشید.

مجمع نیروهای خط امام(ره) استان اردبیل با یادآوری مجدد رسالت نمایندگان مجلس در پاسداشت جمهوریت، دفاع از کیان مجلس در برابر سوق یافتن آن در مسیر تقابل با ملت، ابقای وزیر شایسته علوم را به عنوان مطالبه جدی مردم خواهان است.

در پایان این بیانیه آمده است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بی‌شک انتخابات 24 خرداد 92 که نقطه عطفی در ابراز علاقه ملت به نظام و پاسداشت ارزش‌ها واعلام ندای آزادی خواهی و بازگشت به عقلانیت بود و برگ زرین دیگری در تاریخ این مرزو بوم رقم زد را به خطر دارند.

انتهای پیام

کد N454528

وبگردی