آفتاب

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل عملیات امداد اضطراری در عراق اجرا می کند

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل عملیات امداد اضطراری در عراق اجرا می کند

تهران-ایرنا- کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد، برای نجات جان 500 هزار آواره عراقی در شمال این کشور ناگزیر از اجرای عملیات اضطراری امدادرسانی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، ˈآدریان ادواردزˈ سخنگوی کمیساریا پناهندگان سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: کمیساریا در پاسخ به وخامت وضعیت عراق گسترده ترین عملیات کمک رسانی خود را با هدف کمک به نیم میلیون عراقی انجام می دهد که از خانه های خود آواره شده اند.

ادواردز پیش از آغاز عملیات امداد فوق العاده کمیساریای عالی گفت: سازمان ملل متحد براورد می کند تا امروز دست کم یک میلیون و 200 هزار عراقی به دلیل حملات گروه تروریستی داعش از خانه خود آواره شده باشند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات امداد از طریق زمین، دریا و هوا از فردا آغاز می شود. این عملیات شامل چهار روز حمل و نقل هوایی با کمک هواپیماهای بوئینگ 747 است که از بندر ˈعقبهˈ در اردن به اربیل پرواز می کنند. سپس عملیات زمینی از ترکیه و اردن به عراق آغاز می شود و در پی آن محموله هایی از طریق دریا به دبی و ایران و سپس عراق ارسال می شود، در مجموع 10 روز برای انجام این عملیات در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش، در این عملیات سه هزار چادر، 200 هزار قطعه پتو و ملحفه، 15 هزار و 500 قطعه لوازم آشپزخانه و 16 هزار و 500 گالن سوخت به آوارگان هدف کلیدی کمک به آوارگان است.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده اند. گروه تروریستی تکفیری داعش علاوه بر جنایات وسیعی که مرتکب شده، ادعای تجزیه عراق را دارد.

شورای امنیت سازمان ملل در چندین قطعنامه ضمن محکومیت اقدامات تروریستی داعش در عراق و تلاش برای مسدود کردن منابع مالی کمک رسان به این گروه تروریستی، از دولت ها خواسته است به عراق برای مقابله با بحران انسانی ناشی از حملات گروه تروریستی داعش کمک کنند.

اروپام**9157**1586
کد N454402

وبگردی