آفتاب
حبیبی:

باید استیضاح به عنوان حق برای مجلس به رسمیت شناخته شود

باید استیضاح به عنوان حق برای مجلس به رسمیت شناخته شود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر این‌که تشکیلات موتلفه اسلامی از اصل استیضاح پشتیبانی می‌کند، اظهار کرد: عملکرد آقای فرجی‌دانا باعث شده است که بحث استیضاح وی در مجلس مطرح شود.

محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح استیضاح نمایندگان مجلس از وزیر علوم، اظهار کرد: عملکرد وزیر علوم باعث شده است که استیضاحش در صحن مجلس مطرح شود.

وی با بیان این‌که وزیر علوم نتوانست از فرصت یک‌ماهه‌ای که نمایندگان مجلس به او دادند استفاده کند، خاطرنشان کرد: آقای فرجی‌دانا از فرصت یک‌ماهه‌ای که قبل از استیضاح به او اختصاص داد برای رفع مشکلاتی که نمایندگان و عده‌ای دیگر داشتند نتوانست استفاده کند.

این فعال سیاسی همچنین با تأکید بر این‌که استیضاح باید به عنوان حق مجلس به رسمیت شناخته شود، گفت: ما معتقدیم استیضاحی که در مجلس مطرح می‌شود به عنوان یک حق مجلس به رسمیت شناخته شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که تشکیلات موتلفه اسلامی از اصل استیضاح پشتیبانی می‌کند، به دلایل نمایندگان مجلس برای استیضاح فرجی‌دانا اشاره و اظهار کرد: وزارت علوم طی یک سال اخیر اقداماتی به ویژه در انتصابات و طرح‌های دیگری که برعهده‌اش بوده انجام داده که مورد اعتراض مردم و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است بنابراین به نظر من این‌که ما بخواهیم اصل حق مجلس برای استیضاح یک وزیر را مورد سوال قرار دهیم خود باید مورد سوال بگیرد.

حبیبی در پایان با تأکید بر اینکه در استیضاح وزیر علوم به هیچ وجه موضوع انتقام‌گیری از دولت مطرح نیست، ابرازعقیده کرد: عملکرد وزیرعلوم عملکرد مطلوبی نبوده است و به همین خاطر مورد استیضاح نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N454400

وبگردی