آفتاب
فومنی:

خلأ نبود فرجی‌دانا در وزارت علوم، دولت را با مشکل مواجه می‌کند

خلأ نبود فرجی‌دانا در وزارت علوم، دولت را با مشکل مواجه می‌کند

دبیرکل حزب اصلاحات ایران زمین با بیان این‌که فرجی‌دانا با فساد و رانت مخالف است، اظهار کرد: ممکن است علت مخالفت آن دسته از افرادی که امروز با فرجی‌دانا مخالفت می‌کنند این باشد که شاید وی به آنها چراغ سبزی نشان نداده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزارع فومنی در گفت‌وگو با به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم، اظهار کرد: برخی از نمایندگان هدفشان از مطرح کردن بحث استیضاح این است که یا می‌خواهند قدرت‌نمایی کنند یا به دنبال زهر چشم گرفتن از دولت هستند.

وی با تأکید بر این‌که استیضاح حق نمایندگان است و کسی منکر این حق نیست، خاطرنشان کرد: پرسشی که امروز مطرح می‌شود این است که چرا نمایندگان می‌خواهند استیضاح سیاسی کنند و اینکه چرا آنها می‌خواهند وزیری را که یک سال از حضورش نگذشته است را استیضاح کنند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که فرجی‌دانا توانسته است در مدت کم حضور خود در وزارت علوم تحولی بنیادین در آموزش عالی کشور ایجاد کند، اضافه کرد: فرجی‌دانا فردی مومن و متعهد است و یکی از بهترین وزرای کارآمد دولت روحانی به حساب می‌آید و از آن جایی که فردی عالم و دانشمندی بزرگ است خلأ نبودنش در وزارت علوم دولت روحانی را با مشکل مواجه می‌کند.

دبیرکل حزب اصلاحات ایران زمین با بیان این‌که فرجی‌دانا با فساد و رانت مخالف است، به مخالفت عده‌ای از نمایندگان مجلس برای حضور وی در وزارت علوم اشاره و اظهار کرد: ممکن است علت مخالفت آن دسته از افرادی که امروز با فرجی‌دانا مخالفت می‌کنند این باشد که شاید وی به آنها چراغ سبزی نشان نداده است.

فومنی با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در ادامه، خاطرنشان کرد: مطرح شدن طرح استیضاح وزیر علوم آن هم در نزدیکی سال تحصیلی می‌تواند باعث ایجاد ناآرامی‌های مختلفی در سطح دانشگاه‌ها شود.

وی اظهار داشت: به نظر من عده‌ای می‌خواهند که در ابتدا از دولت زهر چشم بگیرند تا در انتخابات مجلس بتوانند دولت را از حضور در دانشگاه‌ها محدود کنند چرا که آنها به دنبال ایجاد محدودیت‌های گذشته در سطح دانشگاه‌ها هستند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که اقلیت مجلس که همواره به جای اکثریت صحبت می‌کنند امروز به دنبال تضعیف دولت روحانی هستند،ابراز عقیده کرد: با توجه به اینکه دولت روحانی دولتی معتدل و دولتی از همه جناح‌ها است این اقدام نمایندگان اقدامی سیاسی محسوب می‌شود.

دبیرکل حزب اصلاحات ایران زمین در پایان با تأکید بر این‌که نمایندگان مجلس باید از تندروی عده‌ای اقلیت در مجلس دوری کنند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید با رأی قاطع مجدد خود به فرجی‌دانا قوت قلبی برای دولت باشند تا دولت بتواند در ادامه، کار خود را با موفقیت پیش ببرد.

انتهای پیام

کد N454384

وبگردی