آفتاب
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری:

110 روستای چهارمحال و بختیاری فاقد مسجد هستند

110 روستای چهارمحال و بختیاری فاقد مسجد هستند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون 920 مسجد در استان وجود دارد، گفت: 110 روستا در استان فاقد مسجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، علی‌رضا ملک‎محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به مناسبت 30 مردادماه روز جهانی مسجد، «کودکان، نوجوانان و مسجد» را شعار روز جهانی مسجد اعلام کرد.

وی با اشاره به راه‎اندازی مرکز امور مساجد استان چهارمحال و بختیاری در سال 92 به همت نماینده ولی فقیه در استان، تهیه نقشه راه و دستورالعمل ویژه مرکز رسیدگی امور مساجد در استان را یکی از اقدامات مهم این مرکز برشمرد.

ملک‌محمدی با بیان اینکه در هر شهرستان ستاد هماهنگی امور مساجد شکل گرفته است، اظهار کرد: مسئولیت این ستاد با امام جمعه و جانشین آن نیز فرماندار هر منطقه هستند.

وی احیا، ساماندهی، هماهنگی و حمایت مادی و معنوی از مساجد را از اهداف مهم راه‎اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد برشمرد و گفت: این مرکز 14 ماه است فعالیت رسمی خود را آغاز و تاکنون دستاوردها و فعالیت‎های بسیار چشمگیر و شایانی داشته است.

ملک‌محمدی شناسایی تعداد مساجد فعال و غیر فعال در استان را یکی از اقدامات این مرکز دانست و افزود: در حال حاضر 920 مسجد در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی از تشکیل کارگروه حقوقی در این مرکز خبر داد و گفت: این کارگروه با هدف حل مشکلات و اختلافات میان ارکان مسجد همچون امام جماعت، پایگاه بسیج، هیئت امنا و کانون فرهنگی مساجد شکل گرفته است.

ملک‎محمدی با بیان اینکه 110 روستا در این استان فاقد مسجد هستند، گفت: به همت نماینده ولی فقیه در استان و عنایت ویژه رهبر انقلاب 4 میلیارد تومان کمک مادی برای ساخت و ساز مساجد در روستاهای استان تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 40 مسجد با اولویت روستاهای محروم شناسایی و اعتبار لازم برای احداث آن‌ها تخصیص داده شده است، گفت: تا پایان سال جاری این مساجد به بهره‎برداری خواهند رسید.

ملک محمدی به تشریح برنامه‎های روزجهانی مسجد پرداخت و تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز، برگزاری گردهمایی اعضاء شورای سیاست گذاری امور مساجد استان، راه اندازی بانک اطاعاتی مسجد و نشست هم اندیشی مسئولین و دبیران شهرستان‌ها را از مهم‎ترین برنامه‎های این مرکز به مناسبت روز جهانی مسجد برشمرد.

انتهای پیام

کد N454364

وبگردی