آفتاب
کامران در نطق میان دستور:

دولت در تکریم نمایندگان مجلس بکوشد

دولت در تکریم نمایندگان مجلس بکوشد

خاطره 28 مرداد در حافظه تاریخی ایرانی ها جا گرفته است که آمریکا یک نیروی مداخله گر است و نه به کودکان غزه و نه سیاهان آمریکا رحم نکرده و در پی منافع خود است و شعار بیهوده می دهد، امروز آمریکا و مصر بداند سال 2000 در غزه شد سال 2006، سال 2006 شد 2008، سال 2008 شد 2012 و حالا سال 2014 است و ان شاءالله ریشه صهیونیست خواهد سوخت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی وزیری به مجلس می آید می تواند نماز بخواند به او ناهار می دهند و در کمیسیون ها در بالاترین جا می نشیند اما وقتی نمایندگان به نهاد ریاست جمهوری می روند با در بسته روبرو می شوند.

به گزارش ایلنا، حسن کامران دستجردی در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود خطاب به استادان عراقی که مهمان امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی بودند، گفت: بنده از نوری مالکی تشکر می کنم که بانی وحدت شد و همین وحدت سبب شد که سد موصل آزاد شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دیدیم که مصری ها چه تاوان بزرگی دادند، قصد داشتیم به غزه برویم که دیدید مصری ها با صهیونیست ها همراه شدند و کارنامه سیاهی برایشان باقی ماند این ها همه به معنای جا باز کردن آمریکا در این کشورهاست.

وی افزود: خاطره 28 مرداد در حافظه تاریخی ایرانی ها جا گرفته است که آمریکا یک نیروی مداخله گر است و نه به کودکان غزه و نه سیاهان آمریکا رحم نکرده و در پی منافع خود است و شعار بیهوده می دهد، امروز آمریکا و مصر بداند سال 2000 در غزه شد سال 2006، سال 2006 شد 2008، سال 2008 شد 2012 و حالا سال 2014 است و ان شاءالله ریشه صهیونیست خواهد سوخت.

کامران دستجردی در ادامه با انتقاد از شیوه برخورد نهاد ریاست جمهوری با نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: الان بیست سال است در مجلس هستیم وقتی با این کارت به نهاد ریاست جمهوری می رفتیم راه می دادند و مهم نبود که از رئیس جمهور وقت داشتیم یا نداشتیم، برای مثال الان وزیر که می آید در مجلس نماز می خواند ناهار می خورد و هر کمیسیون درش باز شود می‌رود در بالای مجلس می نشانندش، وکیل مساوی وزیر است بلکه بالاتر است و این را قانون خدمات کشوری گفته است، لذا من باید بگویم "انا لله و انا الیه راجعون" به خودم و به شماها و هیئت رئیسه از این نوع رفتار اربابی؛ به خصوص حاج آقای انصاری آمد، معاون اجرایی آمد به آنها گفتیم در را باز کنید برویم نماز بخوانیم، گفتند برویم اتاق خودمان که این توهین و تحقیر است و باید عذرخواهی کنند.

وی ادامه داد: نماینده نماینده است، این رفتار یک رفتار نادرست است و باید عذرخواهی کنند، در آستانه هفته دولت هستیم از شهید رجایی و شهید باهنر یاد بگیرید که آقای عسکری موکت اتاقش را عوض کرد و شهید رجایی به او گفت پولش را خودت بده، ساده زیستی باید کرد، اشرافی گری نباید باشد، باید تواضع باشد به خصوص باید تکریم ارباب رجوع شود همچنین سالروز ورود آزادگان است باید نسبت به آنها خاضع باشیم، پنج ماه است مسئله درمانشان حل نشده و مطالبات ایثارگران را نداده اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره و خاطرنشان کرد: بحث استان ما مشکل آب است، وزارت نیرو اعلام کرده است وضعیت قرمز است یعنی در محلات شهر در روستاها ما مشکلات آب شرب داریم لذا دولت و رئیس جمهور حق ندارد تخصیص جدید بدهد اگر تخصیص جدید می‌خواهید بدهید ابتدا باید مطالبه حق آبه داران را بدهید. کسی حق ندارد حق آبه را تصرف کند، منابع آب مال دولت به هر جا می خواهد بدهد ولی اول ما باید حق آبه حق آبه داران را کسر کنیم پس چرا تخصیص جدید می دهند.

وی افزود: اگر قرار است آب به ذوب آهن و فولاد بدهند، این تخصیص جدید از کجاست، لذا مراتب 700 میلیارد تومان خسارت به بار آمده است، وزیر نیرو می گوید من صندوق درست کردم، آیا این صندوق خالی است؟ با وجود خسارت ها صندوق جدید ساخته اند که باید قیمت گذاری شود.

کامران دستجردی در ادامه با تشکر از کشاورزان استان اصفهان گفت: از کشاورزان که خودجوش دارند زاینده رود را ساماندهی می کنند تشکر می کنم و اگر وزارت نیرو می خواست انجام دهد 10 میلیارد تومان می‌خواست، حریم رودخانه را از بین بردند، این ساماندهی و روشی که این ها به کار گرفته اند یک روش منطقی و درست است و باید وزارت نیرو جبران مافات کند، چرا وزیر نیرو هنوز حاضر نشده بیاد صحاری خشک را بببیند و با هلی کوپتر بازدید رفتن چه درمانی دارد جز اینکه یک روش مسافرتی اشرافی است، مسئولان نباید از مردم وحشت داشته باشند و باید با آنها ملاقات کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: به خاطر انجام وظیفه نظارتی از سوی مجلس نباید بگویید دولت و مجلس تعامل ندارند، دولت و مجلس تعامل دارند و وظیفه نظارتی جای خودش است و نباید تفاسیر بد کنیم، همه زیر بیرق رهبری هستیم و امیدواریم تدابیر ایشان مو به مو اجرا شود.

کد N454177

وبگردی