آفتاب
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور:

محور اصلی انس با قرآن‌کریم حفظ آیات الهی است

محور اصلی انس با قرآن‌کریم حفظ آیات الهی است

قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: قرآن شفای بیماری‌های عقلانی، روحانی و نیز دردهای جسمانی است، اما شرط بهره‌برداری از این دو رسالت بزرگ ایمان است.

قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: قرآن شفای بیماری‌های عقلانی، روحانی و نیز دردهای جسمانی است، اما شرط بهره‌برداری از این دو رسالت بزرگ ایمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی حجت‌الاسلام حمید محمدی در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره بخش خواهران مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی سراسر کشور ضمن تاکید بر لزوم درک صحیح قرآن اظهار کرد: شما جوانان که امروز در آغاز راه بلند و پرشکوه ارتباط با کتاب آسمانی، برترین مخلوق خدا هستید باید به شناخت نسبت خود با قرآن بپردازید چرا که همه میراث‌گران قرآن هستید تا فضل کبیری را به چنگ آورید.

وی افزود: تنزیل تدریجی و 23 ساله قرآن کریم برای فرهنگ سازی در حوزه شفاعت و رحمت است، قرآن شفای بیماری‌های عقلانی، روحانی و نیز دردهای جسمانی است، اما شرط بهره برداری از این دو رسالت بزرگ ایمان است و اگر ایمان نباشد همین قرآن که محضر رحمت است جز خسارت آفرینی ثمر دیگری نخواهد داشت.

وی در خصوص نیازمندی انسان به دو حظ سمعی و بصری بیان کرد: برای تامین حظ سمعی انسان کتابی نازل شد که در زیبایی کلامی و برطرف کردن نیاز سمعی یکه تاز است و علمی که راهبر عملیات تامین حظ سمعی شد، علم قرائت است و در تامین حظ بصری نیز علمی به نام کتابت راهبری عملیات تامین حظ بصری را بر عهده گرفت که این دو علم همان خوش خوانی و خوش نویسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از قدردانی نعمت‌ها آن است که آن را در مسیر درست استفاده کنیم، هر نعمتی وقتی در مسیر درست خودش واقع شود در حال تسبیح‌گویی حضرت حق است که تسبیح حقیقی حنجره طلایی، تلاوت زیبای قرآن و تسبیح عالی حافظه ناب، حفظ قرآن کریم می‌باشد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: زمانی می‌تواند قرآن در قلب‌ها نفوذ کند که از عمق قلب قاری برخاسته باشد، قاریانی که فاقد درک و فهم عمیق از مفاهیم قرآن هستند معمولا فاقد تاثیرگذاری بلند مدت می‌باشند.

وی با بیان تاثیر حفظ قرآن در عمل افراد، بیان کرد: حفظ مقدمه فهم، فهم مقدمه تدبر و تدبر مقدمه عمل است، محور اصلی انس با قرآن کریم حفظ آیات الهی است که موجب ارتباط مستمر ما با قرآن می‌شود، حفظ یعنی انتقال قرآن به ذهن و اگر از ذهن منتقل شد و به قلب رسید و در قلب جاری و نور شد اسمش حمد می‌شود.

محمدی همچنین تاکید کرد: ما به دنبال تربیت حافظان حامل و عامل هستیم.

انتهای پیام

کد N454056

وبگردی