آفتاب

ابراز آمادگی پاپ برای سفر به اقلیم کردستان عراق/ شاهد جنگ جهانی سوم هستیم

ابراز آمادگی پاپ برای سفر به اقلیم کردستان عراق/ شاهد جنگ جهانی سوم هستیم

رهبر کاتولیک های جهان از آمادگی خود برای سفر به اقلیم کردستان عراق به منظور دیدار با قربانیان حملات تروریست های داعش در مناطق شمالی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ملیت ترکیه، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به سفر 5 روزه خود به کره جنوبی پایان داد. وی در مسیر بازگشت به واتیکان به خبرنگاران گفت حاضر است برای بررسی وضعیت جنگ زدگان در شمال عراق به اقلیم کردستان سفر کند.

وی ضمن محکوم کردن جنایات تروریست های داعش در این مناطق گفت زنان و کودکان بی گناه قربانیان اصلی اقدامات وحشیانه تروریست ها هستند. پاپ با اشاره به افزایش نگران کننده میزان جنایات و کشتار انسان ها در جهان گفت: ما شاهد جنگ جهانی سوم هستیم، جنگی که به صورت پراکنده در مناطق مختلف جهان دیده می شود.

رهبر کاتولیک های جهان که پیش از این کاردینال "فرناندو فیلونی" نماینده واتیکان را برای بررسی وضعیت بحرانی در اقلیم کردستان به این منطقه اعزام کرده افزود: برای رفتن به کردستان حاضرم اما این اقدام در حال حاضر بهترین تصمیم به شمار نمی رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تلویحا از حملات هوایی آمریکا به مواضع تروریست هایی که اقلیت های مسیحی و ایزدی را قتل عام می کنند، حمایت کرد.

سفر پاپ فرانسیس به کره جنوبی نخستین سفر وی پس از رسیدن به مقام رهبری کاتولیک‌های جهان و نیز نخستین سفر رهبر واتیکان طی 20 سال گذشته به آسیا است. پاپ در این سفر با بازماندگان کلیک کشتی غرق شده دانش آموزان کره جنوبی دیدار و در یک مراسم مذهبی که روز جمعه برگزار شد، شرکت کرد.

قرار است پاپ در ژانویه 2015 به سریلانکا و فیلیپین نیز سفر کند. گفتنی است فیلیپین و تیمور شرقی، تنها کشورهای آسیایی هستند که شمار زیادی از جمعیت آنها را مسیحیان کاتولیک تشکیل می‌دهند.

کد N453923

وبگردی