آفتاب

دیدار عریقات و لاوروف در مسکو/ تاکید لاوروف بر حمایت از طرح آتش‌بس مصر

دیدار عریقات و لاوروف در مسکو/ تاکید لاوروف بر حمایت از طرح آتش‌بس مصر

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر خود به روسیه با وزیر خارجه این کشور در مسکو دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، "سرگئی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در دیدار با "صائب عریقات"، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی در مسکو اعلام کرد که رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه باید روند صلح و حل فراگیر مساله فلسطین را در بر داشته باشد.

وی ضمن اعلام حمایت مسکو از طرح آتش‌بس مصر، تصریح کرد: مذاکرات هیئت‌های فلسطینی و اسرائیلی در قاهره باید به آتش‌بس طولانی مدت منجر شود.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه اوضاع غزه برای مسکو بسیار نگران کننده است، گفت: فلسطین و اسرائیل باید از این فرصت خوب برای حل و فصل اختلافات و درگیری های خود استفاده کنند.

صائب عریقات پس از دیدار با سرگئی لاوروف گفت: ما اهمیت نقش روسیه در تشکیل کشور آتی فلسطین در مرزهای 1967 را به خوبی درک می‌کنیم و تمامی اقدامات لازم را برای رسیدن به توافق آتش‌بس در نوار غزه و پایان دادن به محاصره غزه اتخاذ می‌کنیم.

وی اظهار داشت: من با سرگئی لاوروف درخصوص تدوین جدول زمانی برای پایان دادن به اشغالگری‌ها و عقب نشینی اسرائیل از اراضی واقع در مرزهای 1967 بحث و گفتگو کردم و احتمالا برای بررسی این مسئله به مجمع عمومی سازمان ملل می‌روم.

انتهای پیام

کد N453906

وبگردی