آفتاب

اوباما میزبان نشست شورای امنیت شد

اوباما میزبان نشست شورای امنیت شد

ایسنا نوشت:

رئیس جمهوری آمریکا در ماه آتی میلادی (سپتامبر) میزبان نشست شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود و قرار است بر مساله تهدید مبارزان تروریست خارجی که در درگیری‌های عراق و سوریه شرکت می‌کنند، تمرکز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایالات متحده آمریکا در ماه سپتامبر ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده خواهد داشت و دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که وی در حال دعوت از 14 عضو دیگر شورای امنیت است.

این رهبران قرار است تا در نشست یک هفته‌ای از 22 سپتامبر (31 شهریور) که قرار است برای نشست مجمع عمومی برگزار شود، حضور یابند. دولت آمریکا ابراز امیدواری کرد که این شورا بتواند قطعنامه‌ای را درباره جذب خارجی‌ها و اعزام آن‌ها به گروه‌های تروریستی برای جنگ تدوین کرده و بر لزوم همکاری کشورها برای بسیج منابع و تجهیزات با هدف مقابله با آن، تاکید کند.

به گفته یکی از مقام‌ها در هیات آمریکا در سازمان ملل، تهدید تروریست‌های خارجی بسیار حاد شده است. طبق اظهارات این دیپلمات آمریکایی، درگیری‌های سوریه و عراق این تهدید را پررنگ کرده است حدود 12 هزار تروریست خارجی به این درگیری‌ها پیوسته‌اند.

شورای امنیت روز جمعه هفته گذشته در واکنش به رشد تهدید تروریستی در این دو کشور، تحریم‌هایی را علیه شش مردی که تروریست‌های خارجی را جذب و تامین مالی می‌کردند، اعمال کرد و تهدید کرد که چنانچه افراد دیگری از گروه‌های تروریستی حمایت کنند، تحریم‌های بیشتری اعمال می‌کند.

این قطعنامه پس از پیشروی‌های گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) تصویب شد که کنترل مناطق زیادی را در شرق سوریه و غرب عراق بدست گرفته‌اند.

این شبه‌نظامیان تندرو با وحشی‌گری خود علیه غیرنظامیان، صدها هزار نفر را مجبور کرده‌اند تا آواره شوند. علاوه بر این فعالیت‌های تروریستی گروه‌های مرتبط با القاعده از حمله جبهه النصره در سوریه تشدید شده است. یک مقام آمریکایی گفت: دولت اوباما می‌خواهد قطعنامه‌ای را که آمریکا در حال تدوین آن است، بر مسائل بیشتری تمرکز کند که شامل جذب نیرو برای جنگ برای گروه‌های تروریستی در هر نقطه دنیا شود.

5252

کد N453888

وبگردی