آفتاب
در حمایت از استیضاح وزیر علوم

نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به رییس‌مجلس

نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به رییس‌مجلس

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، با انتشار نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، خواستار پرهیز نمایندگان از محافظه‌کاری در امر استیضاح وزیر علوم شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

اهمیت دانشگاه و نقش بی بدیل آن در اصلاح و رستگاری جامعه اسلامی برهمگان آشکار است. در طی سالیان گذشته حرکت رو به رشد علمی کشور و تاکیدات دلسوزان نظام مبنی بر تسریع این شتاب علمی و در عین حال جلوگیری از جولان گرایش های سیاسی مخالف با جهت گیری های نظام در دانشگاه، وظیفه مسئولان را سنگین تر کرده است.

اما آنچه در یک سال گذشته بر وزارت علوم گذشته است نمایش کاملی از حاکمیت جریانی سیاسی بود که ایجاد التهاب را برای دانشگاه‌ها به ارمغان آورد. دستاوردی که حتی فضای آزاداندیشی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، پیش‌نیاز فضای آزاد در دانشگاه، وجود آرامش و عقلانیت است.

اتخاذ رویکردی غیر معقول و منطقی که حتی با تذکرات دلسوزان انقلاب نیز رفع نشد. درست است که مجلس محترم در ابتدا با حسن ظن، به برنامه ها و سوابق دکتر فرجی دانا رأی اعتماد داد، اما در ادامه اصرار ایشان بر رویکردی خاص و سیاسی، موجبات نگرانی بیشتر مراجع معظم تقلید، اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساتید و تشکل های ارزشی دانشجویی را نیز فراهم کرد.

پیشرفت علمی کشور نباید گرفتار چپ‌روی‌ها و راست‌روی‌های غلط عرصه سیاسی شود. آنچه دشمنان این انقلاب می خواهند درگیر شدن ذهن مردم و نخبگان به مسائل فرعی به جای مسائل اصلی نظام اسلامی است و هر منتقد دلسوزی بر این نظر تکیه دارد که متاسفانه وزارت علوم با حاشیه‌سازی‌ های خود آرامش را از فضای جامعه سلب کرد.

اگر فقط بخواهیم نحوه مدیریت دانشگاه تهران بعنوان نماد آموزش عالی کشور را در این مدت بررسی کنیم، سندی برای ضعف عملکرد وزیر علوم و حجتی برای استیضاح ایشان است.

قطعا حضرتعالی بعنوان استاد دانشگاه تهران بر مسائلی که این ایام بر دانشگاه تهران می گذرد آگاهید. اتفاقات تاسف باری که شرح آن در یک نامه نمی گنجد. رفت و آمد افراطیون، بازگشت اساتید مسئله دار و محکوم در فتنه، انتصاب‌های نابجا و بلاتکلیف بودن ریاست آن با گذشت بیش از 5ماه نمونه ای از این اتفاقات ناگوار است.

جناب آقای دکتر لاریجانی

چه کسی منکر این است که وزارت علوم حاشیه ساز ترین وزارت خانه در دولت یازدهم بوده است. بنظر حضرتعالی نباید با جلوگیری از ادامه این روند به دولت کمک کرد؟ رویه غیر منطقی وزارت علوم جلوی قانون ایستادن است و آن جا که کسی بخواهد جلوی قانون بایستد نقطه آغاز فتنه است.

از حضرتعالی بعنوان نماینده مردم قم و استاد دانشگاه تهران انتظار داریم به دغدغه مراجع تقلید و دانشجویان واکنش نشان داده و موجبات رفع نگرانی مردم انقلابی را فراهم آورید.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به محافظه کاری بعنوان قتلگاه انقلاب اسلامی هشدار داده و از نمایندگان مجلس انتظار اقدام انقلابی را دارد. امیدواریم مجلس بر سر منافع ملی معامله سیاسی نکند.

توفیق خدمتگزاری تمامی مسئولان نظام اسلامی را از خداوند متعال خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

والعاقبه للمتقین»

انتهای پیام

کد N453884

وبگردی